O której pijać kawę?
Canva.com / Natalia Klenova

Jaka jest najlepsza pora na wypicie kawy?

Wielu smakoszy codziennie sięga po kawę. Bez wątpienia napój ten cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Można go pijać w różnych wydaniach. Jednak kluczowe jest raczenie się nim w odpowiednim czasie. Mało kto zdaje sobie z tego sprawę.

Smakowita kawa niejednokrotnie stawiała nas na równe nogi. Okazuje się, że najlepiej sięgać po nią o określonych porach. Wszystko jest zależne od poziomu kortyzolu w naszym organizmie. Kawa ma wiele zalet.

Kiedy sięgać po kawę?

Kawa często gości w naszym jadłospisie. Niedawno wspominaliśmy o tym, dlaczego warto dodawać do niej banany. Dziś przyjrzymy się jej z nieco innej strony. Każdy smakosz powinien wiedzieć, kiedy jest najlepszy moment na kawę.

Niektórzy decydują się na kawę zaraz po przebudzeniu. Nie jest to najlepszym pomysłem, ponieważ po otwarciu oczu w naszym organizmie jest więcej kortyzolu. Hormon ten działa sam z siebie pobudzająco i wspomaganie się kawą nie ma większego sensu, ponieważ zawarta w niej kofeina nie przyniesie pożądanego rezultatu.

Przeważnie podwyższony poziom kortyzolu można odnotować między godziną 8:00 a 9:00. Dlatego najlepiej pijać kawę w okolicy 9:30, kiedy to hormon przestanie już na nas oddziaływać. Jednak w ciągu dnia również występują skoki kortyzolu.

Sposób na idealną karpatkęSposób na idealną karpatkęCzytaj dalej

Kortyzol wytwarzany jest także od 11:00 do 12:00 oraz od 17:30 do 18:30. W związku z tym godziny dobre do sięgania po kawę to 9:30-11:30 oraz 13:30–17:00. Wówczas nie ryzykujemy, że napój zaburzy nasz rytm dobowy, a dodatkowo wykorzystamy w pełni jego potencjał.

Kawa

(Pexels / Kaboompics .com)

Jak kawa wpływa na zdrowie?

Kawa może w pozytywny sposób zadziałać na nasz organizm. Osoby, które sięgają po ten napój, mają mniejsze ryzyko wystąpienia chorób takich jak marskość wątroby. Już jeden kubek kawy ma znaczenie. Za jego sprawą szansa na zachorowanie na tę przypadłość zmniejsza się o 22%.

Kawa może również uchronić nas przed cukrzycą typu II. Jedno z badań potwierdziło, że każda filiżanka zmniejsza ryzyko na wystąpienie choroby o 7%. Jednak to nie koniec zalet płynących z tego niepozornego napoju.

Mało kto spodziewałby się, że kawa może uchronić nas przed chorobami serca. Napitek poprawia funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Z badań wynika, że osoby, które pijają od 3 do 4 filiżanek kawy dziennie, mają o 17% niższe szanse na choroby serca.

O co warto wzbogacić kawę?

Kawa wpływa na nasze samopoczucie i funkcjonowanie organizmu. Za sprawą niepozornych dodatków możemy sprawić, że będzie jeszcze zdrowsza. Godny uwagi jest cynamon. Z łatwością pomoże nam w zastąpieniu cukru. Przyprawa wzmacnia układ odpornościowy i wspiera serce oraz mózg.

Ciekawym urozmaiceniem jest także kakao. Za jego sprawą kawa może pomóc nam w obniżeniu poziomu złego cholesterolu. Oprócz tego kakao poprawia nastrój. W związku z tym napój z jego dodatkiem jest dobrym pomysłem na rozpoczęcie dnia. Godne uwagi jest także złote mleko.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Hello Zdrowie; Business Insider; Anma Centrum

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł