Placki jogurtowe z truskawkami, czyli życie smakuje pięknie
https://pixabay.com/

Placki jogurtowe z truskawkami

Jogurt zawarty w tych pysznych, puszystych naleśnikach jogurtowych o smaku truskawkowym dodaje im prawdziwego zastrzyku białka. Placki jogurtowe z truskawkami są idealne na przekąskę lub śniadanie dla całej rodziny. Truskawki w sezonie aż się proszą o to, żeby je wykorzystać w kulinarnych celach. Truskawka to brzmi dumnie!

Tym bardziej, że Polacy nie gęsi i do światowej gospodarki swoje dorzucają. Polska plasuje się w pierwszej dziesiątce największych producentów truskawek. Co więcej - i tu nie powinno być zdziwienia - truskawka jest jednym z najbardziej ulubionych owoców Polaków. W ostatnich badaniach Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw poziomka ananasowa (czyli truskawka) zajęła pierwsze miejsce (a pomidor wygrał w kategorii warzyw).

Niektórym truskawka szczególnie przypadła do gustu. Katy Perry wytatuowała sobie uśmiechniętą truskawkę po wewnętrznej stronie lewej kostki. Amerykańska artystka tatuaż zrobiła w lipcu 2009 roku, aby upamiętnić jej album „One Of The Boys”. - Moja nowa mała przyjaciółka… Jak będzie miała na imię?” - napisała Perry podczas pobytu w Tokio. Piosenkarka używała dmuchanych truskawek jako rekwizytów na scenie w czasie światowej trasy koncertowej „Hello Katy”. Motywy owocowe pojawiły się również w jej kostiumach i akcesoriach. - Minione półtora roku było szalone. Cieszę się, że to przeżyłam. Czuję, że ta płyta naprawdę przerosła moje oczekiwania. To było niesamowite. Odniosłam tyle sukcesów z tą płytą, wykraczając poza to, co planowałem. Nigdy nie jesteś naprawdę gotowy na tego typu rzeczy, a zrobienie tatuażu było jak wspomnienie "pierwszego razu" - podsumowała swoje przeżycia Katy Perry. Czyż ta historia nie jest słodka jak truskawka?! Aż ślinka cienkie, więc czas na placki jogurtowe z truskawkami.

Placki jogurtowe z truskawkami

Składniki: 120 g - 3/4 szklanki mąki zwykłej lub uniwersalnej, 120 g - 3/4 szklanki mąki razowej, łyżeczka proszku do pieczenia, 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej, 250 g - 1 szklanka zwykłego jogurtu greckiego, jajko, 200 ml - 3/4 szklanki wody, 2 łyżki miodu, łyżeczka ekstraktu waniliowego, 150 g - szklanka posiekanych truskawek, olej lub masło do smażenia.

Capoeira z wermutem: 60 dag truskawek, 1/4 szklanki syropu klonowego, szklanka wermutu, 2 szklanki wody sodowej, lody.

Wykonanie

Przesiewamy mąkę i dodajemy ją z proszkiem do pieczenia oraz sodą do dużej miski. Mieszamy całość. Dodajemy jogurt i jajko i znów mieszamy. Dodajemy połowę wody i sprawdzamy konsystencję. Jeśli nadal jest zbyt „ciężka”, dodajemy trochę więcej wody.

Dodajemy miód i wanilię, a na koniec posiekane truskawki. Na patelni rozpuszczamy trochę masła lub smarujemy olejem, podgrzewamy i chochlą wlewamy porcje na 3-4 placki. Smażymy przez 2-3 minuty z każdej strony. Powtarzamy z pozostałym ciastem. Podajemy od razu z dodatkami - bitą śmietaną, posypane cukrem pudrem, truskawkami, syropem lub lekko słodką gęstą śmietaną.

Przygotowujemy capoeirę. Myjemy truskawki, usuwamy szypułki. Miksujemy owoce i przecieramy przez sitko, żeby pozbyć się nasion. Mieszamy z syropem, dodajemy wermut i wodę sodową. Schładzamy. Podajemy w wysokich szklankach highball z lodami i łyżeczkami.

Placki jogurtowe z truskawkami - kukurydziane z dżemem

Składniki: 1 szklanka mąki kukurydzianej Masa Harina, 1/2 szklanki mąki uniwersalnej, 1 łyżeczka sody oczyszczonej, 1/2 łyżeczki soli, 2 jajka, 3 łyżki oleju, 2 łyżki miodu lub syropu klonowego, 1/2 szklanki jogurtu greckiego, 1 szklanka mleka 2%, syrop klonowy, masło migdałowe, creme fraiche lub jogurt waniliowy do podania.

Dżem z truskawek: 2 szklanki świeżych lub mrożonych truskawek, 2 łyżki soku z limonki, skórka z limonki, 6 łyżek syropu klonowego, 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii, 3 łyżki nasion chia.

Wykonanie

Robimy placki. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C. W średniej misce mieszamy mąkę kukurydzianą Masa Harina, mąkę, sodę oczyszczoną i sól. W drugiej misce mieszamy jajka, olej, miód lub syrop klonowy, jogurt grecki i mleko. Wlewamy suche składniki do mokrych, a następnie mieszamy, aby delikatnie połączyć aż ciasto się zejdzie i będzie gęste oraz lekko grudkowate.

Podgrzewamy dużą patelnię na średnim ogniu, a następnie smarujemy masłem lub olejem. Nabieramy chochelką ciasto i nakładamy po 3-4 placki. Smażymy 2-3 minuty aż zaczną się pojawiać pęcherzyki, a spody będą złotobrązowe. Odwracamy placki, a następnie smażymy minutę aż nabiorą złotego koloru.

Usmażone placki układamy w piekarniku na blasze do pieczenia, aby były ciepłe. Powtarzamy czynność z pozostałymi plackami, dostosowując temperaturę w razie potrzeby.

Robimy dżem z truskawek. Umieszczamy truskawki (zostawiamy trochę całych do dekoracji), sok z limonki i 2 łyżki wody na średniej wielkości patelni. Podgrzewamy i „dusimy” całość na średnim ogniu przez 10 minut, od czasu do czasu mieszając. W połowie czasu smażenia widelcem miażdżymy truskawki na grubą, ale jednolitą masę. Dodajemy syrop klonowy, wanilię, nasiona chia i skórkę z limonki. Mieszamy całość do połączenia, około 30 sekund. Wyłączamy ogień i pozostawiamy dżem na patelni na 5-7 minut aż nasiona chia napęcznieją.

Podajemy na ciepło z dżemem truskawkowym, syropem klonowym, masłem migdałowym, creme fraiche lub jogurtem. Te placki są tak dobre, że truskawka na nodze Katy Perry płacze, bo nie może ich spróbować...

Następny artykuł