Smoothie z jarmużem, bananem i kiwi - prawdziwa bomba witaminowa
pixabay.com

Smoothie z jarmużem, bananem i kiwi - prawdziwa bomba witaminowa

Smoothie z jarmużem, bananem i kiwi to prawdziwa zielona bomba witaminowa oraz zastrzyk energii. Wiosna to idealny moment na wypróbowanie tego przepisu. W tym okresie do wyboru jest także coraz więcej różnego rodzaju warzyw i owoców, a więc lekkomyślnością byłoby z tego nie skorzystać. Jak przygotować smoothie z jarmużem, bananem i kiwi?

Smoothie z jarmużem, kiwi i bananem - składniki

Aby wykonać smoothie z jarmużem, kiwi i bananem potrzebujesz następujących składników:

  • 70 g jarmużu (2 liście),
  • 2 kiwi,
  • 1 banan,
  • pół szklanki soku jabłkowego (może być świeżo wyciskany lub taki z kartonu),
  • kilka kostek lodu,
  • 1 łyżka syropu klonowego.


Wyżej wymienione składniki wystarczają na przygotowanie dwóch porcji smoothie.

Smoothie z jarmużem, kiwi i bananem - przygotowanie


Jarmuż przebrać, pozbawić go twardych części.

Banana i kiwi obrać.

Do misy miksera kielichowego wrzucić wszystkie przygotowane składniki, także sok i syrop klonowy oraz kostki lodu i zmiksować.

Przelać do szklaneczek. Smoothie należy wypić do 15 minut po przyrządzeniu.


Smoothie z jarmużem, kiwi i bananem - właściwości

Jarmuż jest niskokaloryczny, na dodatek zawiera wiele witamin, takich jak witamina A, witamina C, witamina K. Doskonale wpływa na metabolizm, oczyszcza organizm z toksyn, jest także źródłem wapnia i żelaza.


Banan zawiera dopaminę, która ma wpływ na nasz nastrój, koncentrację i pamięć. Oprócz tego, banany stanowią doskonałe źródło magnezu i witaminy B6. Są idealne do jedzenia przed treningiem.


Kiwi działa przeciwutleniająco, odchudzająco i oczyszczająco. Zawiera witaminę C, minerały, takie jak fosfor, potas, magnez, cynk i żelazo oraz luteinę, która ma zbawienny wpływ na nasz wzrok i układ pokarmowy.

Następny artykuł