Wyszukaj w serwisie
przepisy porady dieta Show-biznes od kuchni produkty kuchnia smakoszy quizy
Smakosze.pl > Produkty > Żabka testuje sklepy bezobsługowe
Adam Moskal
Adam Moskal 25.03.2022 22:59

Żabka testuje sklepy bezobsługowe

Żabka
Marek BAZAK/East News

Sieć sklepów Żabka specjalizuje się w sprzedaży detalicznej na małą skalę. Niewielkie osiedlowe sklepy mają w swojej ofercie wiele produktów pierwszej potrzeby, takich jak pieczywo, domowa chemia czy nabiał, a część z nich pozwala także korzystać z usług pocztowych. 

Firma, poza oczywistą ekspansją, chce rozwijać się także w kontekście oferowania nowych usług. W wielu najnowocześniejszych miastach świata dostępne są małe sklepy, w których klient całkowicie sam robi swoje zakupy - i Żabka chce wprowadzić podobną możliwość w Polsce.

Żabka ma w planach automatyzację swoich sklepów

Koncept Nano jest w założeniach banalnie prosty. Sklep stworzony wedle tego projektu, będzie wyglądał tak, jak każda inna Żabka - nie będzie w nim jednak obsługi. Klient bez kontaktu z innym człowiek zrobi swoje zakupy i zapłaci za nie.

Prawdopodobnie będzie miał także możliwość skorzystania z innych usług, takich jak kupienie hot doga, gorącej kawy czy odebranie przesyłki, która została pozostawiona w sklepie przez kuriera. Przynajmniej takie wnioski można wyciągnąć z poniższych słów prezesa Żabki:

Sklep będzie typową Żabką, ale nie będzie wymagał obecności obsługi. Natomiast na poziomie asortymentu, funkcjonalności nie będzie różnił się od innych sklepów. Technologię opracowaną przez firmę AiFi będziemy wdrażali też częściowo do tradycyjnych sklepów po to, by szybciej i wygodniej obsługiwać naszych klientów - mówił w lutym prezes Żabki. 

Na naszej stronie zamieściliśmy mnóstwo informacji kulinarnych, które mogą przypaść tobie do gustu. Przeczytaj ten artykuł, w którym pokazujemy przepis na sałatkę warzywną z pieczonych warzyw. W tym tekście  zdradzamy najlepszą recepturę na pyszną kiszoną fasolkę szparagową ze słoika.

Jak to ma działać?

Według słów prezesa firmy, sklep będzie wyposażony w system informatyczny, który będzie miał dostęp do najróżniejszych kamer, czujników i czytników. Jego zadaniem będzie nie tylko wyeliminowanie kradzieży, lecz również zapobieganie pomyłkom w czasie naliczania zakupów. 

Póki co brakuje konkretnych dat uruchomienia takiego sklepu, jednak termin cały czas się zbliża. Obecnie wprowadzane są zmiany w regulaminie aplikacji Żappka na telefony, które wejdą w życie pod koniec obecnego miesiąca. 

Źródło: Nodar Chernishev, Getty Images

Pandemia spowalnia proces wdrażania tego pomysłu, jednak jest to zdecydowany krok w stronę przyszłości, w której klient całkowicie samodzielnie i bez konieczności stania w kolejce, będzie mógł zrobić zakupy. Co sądzicie o takiej wizji? Dajcie nam znać na naszym Facebooku. 

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: noizz.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Tagi: