Smakosze.pl
Co daje zjedzenie dwóch kiwi przed snem?

Couleur z Pixabay

Co daje zjedzenie dwóch kiwi przed snem?

13 Maja 2021

Autor tekstu:

Dominika Mika

Udostępnij:

Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego w Tajpej na Tajwanie dowiedli, że zjedzenie dwóch sztuk bardzo smacznego owocu, może świetnie wpłynąć na nasz organizm. Twierdzą, że kiwi zjedzone tuż przed snem nie tylko ułatwi zasypianie, ale też znacznie poprawi jakość snu.

Jak się okazuje, sekretem dobrego snu może być nie tylko odpowiednio dobrany materac czy brak stresów na co dzień, ale również jedzenie. Według badań przeprowadzonych w Tajwanie, w swojej kuchni znajdziesz owoce, które niebywale wpłyną na jakość twojego snu.

Naukowcy z Tajpej zbadali, jak jedzenie wpływa na jakość naszego snu. Ich konkluzje są zaskakujące.

Jak zjedzenie dwóch kiwi wpływa na nasz sen?

Badanie trwało miesiąc i zostało przeprowadzone na grupie liczącej 24 osoby. Po jego zakończeniu naukowcy doszli do wniosku, że zjedzenie dwóch kiwi przed snem nie tylko pomoże nam zasnąć, ale również wpłynie na jakość naszego spania.

W trakcie eksperymentu zaobserwowano, że osoby jedzące dwa kiwi przed snem zasypiały 35 proc. szybciej, niż osoby, które tego nie robiły. Co więcej, ci uczestnicy badania spali o 13 proc. dłużej. Przy siedmiogodzinnym śnie to ok. 45 minut.

Dlaczego kiwi pozytywnie wpływa na nasz sen?

Choć odkrycie może wydawać się przełomowe w kontekście leczenia bezsenności, naukowcy wciąż nie wiedzą, dlaczego ten owoc tak świetnie wpływa na sen. Mają jednak pewne hipotezy.

Najbardziej prawdopodobne jest, że wpływ na niesamowite działanie kiwi w tej kwestii mają antyoksydanty i serotonina. To właściwe przez wysoki poziom serotoniny, czyli hormonu szczęścia, prawdopodobnie łatwiej zasypiamy.

Źródło: S. Hermann & F. Richter/Pixabay

Działanie kiwi możesz sprawdzić na sobie. Wystarczy, że zjesz je na godzinę przed snem. Jeśli rano obudzisz się wypoczęty, może być to właśnie zasługa tego niepozornego owocu. 

Inne zalety spożywania kiwi

Kiwi warto spożywać je nie tylko przed snem, ale i na co dzień. Zawiera ono sporo cennych składników, takich jak: witaminę C, witaminę K, kwas foliowy, potas oraz błonnik. Jego regularne spożywanie wspaniale wpływa na pracę układu pokarmowego. 

Wspomaga też układ krążenia i przeciwdziała miażdżycy. Kiwi jest niskokaloryczne, więc bez obaw w można sięgnąć po nie nawet na bardzo restrykcyjnej diecie. Więcej o tym, dlaczego warto jeść kiwi, dowiesz się z innych naszych materiałów.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: O2.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Podobne artykuły

Puszka w misce z lodem

Porady

Genialny trick na schłodzenie każdego napoju w dwie minuty

Czytaj więcej >
Namoczone czereśnie w wodzie

Porady

Jak pozbyć się robaków z czereśni?

Czytaj więcej >
Jak najlepiej pociąć kiełbasę?

Porady

Jak prawidłowo nacinać kiełbasę na grilla?

Czytaj więcej >
Gęsta grochówka

Porady

Prosty trick na gęstą grochówkę, wychodzi za każdym razem

Czytaj więcej >
Ogórki małosolne i kwestia soli

Porady

Ile soli dodać do ogórków małosolnych ?

Czytaj więcej >
Rosół bez kwaśnego posmaku

Porady

Dlaczego rosół staje się kwaśny?

Czytaj więcej >