Smakosze.pl
Jak przygotować smaczne smoothie bowl?

pixabay.com

Jak przygotować smaczne smoothie bowl?

6 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Święcka Marta

Udostępnij:

Smoothie bowl to doskonała alternatywna dla owsianki. Jest nie tylko smaczne i pożywne, ale również prezentuje się wyjątkowo dekoracyjnie, dzięki czemu posiłek wydaje się jeszcze bardziej wyjątkowy. Smoothie bowl to gęsty koktajl owocowy lub warzyw

Składniki na smoothie bowl

Do przygotowania truskawkowego smoothie bowl będziemy potrzebowali następujących składników:

·       Jogurt naturalny niesłodzony – 150 mililitrów,

·       Kilkanaście świeżych truskawek,

·       Miód naturalny wielokwiatowy – 1 łyżeczka,

·       Płatki owsiane – 2 łyżki,

·       Świeże borówki amerykańskie – 100 gramów,

·       Pestki granatu – 2 łyżki,

·       Płatki migdałowe – 1 łyżka,

·       Jagody goji – 1 łyżka.

Do przygotowania bananowego smoothie bowl będziemy potrzebowali następujących składników:

·       Jogurt naturalny o smaku kokosowym – 150 mililitrów,

·       Świeży duży banan – 1 sztuka,

·       Masło orzechowe naturalne niesolone – 1 łyżka,

·       Miód naturalny wielokwiatowy – 1 łyżeczka,

·       Płatki kokosowe – 2 łyżki,

·       Orzechy nerkowca i orzechów włoskich – garść,

·       Pestki słonecznika – 1 łyżka,

·       Nasiona chia – 1 łyżka.

Jak przygotować smoothie bowl?

Przygotowanie smoothie bowl zaczynamy od dokładnego zmiksowania owoców z jogurtem i miodem (w drugim przypadku również z masłem orzechowym). Jeśli smoothie truskawkowe okaże się zbyt kwaśne, można dodać więcej miodu. W bananowym można zmniejszyć tę ilość, ponieważ banany same w sobie są słodkie. Smoothie bowl truskawkowe dekorujemy całymi borówkami, pestkami granatu i pozostałymi dodatkami, przy czym zaleca się, aby nie rozrzucać ich na powierzchni smoothie w sposób przypadkowy, a zaplanować ułożenie każdego dodatku w formie paska na całą szerokość miseczki. W ten sposób stworzymy kolorową kompozycję, która podniesie dekoracyjność dania. W smoothie bananowym miksujemy banana z jogurtem, miodem i masłem orzechowym, a pozostałe dodatki układamy na wierzchu.

Smoothie bowl bez laktozy

Osoby, u których zdiagnozowano nietolerancję laktozy, są narażone na uciążliwe dolegliwości ze strony układu pokarmowego, jeśli nie wyeliminują z diety produktów zawierających ten składnik. W przypadku smoothie bowl wystarczy zamienić zwykły jogurt na taki, który nie zawiera laktozy – ewentualnie użyć wody w zmniejszonej ilości.

Niskokaloryczne smoothie bowl

Przepisów na smoothie bowl jest wiele – i różnią się między sobą nie tylko zawartością, ale również kalorycznością. Wartość energetyczną podnoszą tłusty jogurt, masło orzechowe i bakalie. Jeśli zależy nam na „odchudzeniu” dania, wystarczy zrezygnować z tych dodatków lub zastąpić je innymi. Zamiast jogurtu można użyć wody, a wybierając owoce skupić się na tych, które dostarczą mniejszej ilości kalorii oraz charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym. Dobrym wyborem będzie też warzywne smoothie bowl zamiast owocowego. Latem, kiedy upały zniechęcają do jedzenia, a jednocześnie zmuszają o poszukiwania źródeł orzeźwienia, warto przed przygotowaniem smoothie zamrozić owoce lub użyć kruszonego lodu zamiast wody.

Warzywne smoothie bowl

Przyrządzenie owocowego smoothie bowl wydaje się proste – a jak przygotować smaczną warzywną wersję tego posiłku? Dobrym pomysłem będzie zmiksowanie liści szpinaku z jarmużem (po odcięciu twardych ogonków). Warto dodać łyżeczkę miodu, aby przełamać kwaskowaty smak szpinaku. Na wierzchu układamy jagody, plasterki kiwi, kawałki awokado i ananasa, pestki dyni, pokruszone orzechy brazylijskie i nasiona chia. Ciekawym połączeniem warzyw i owoców może być też smoothie bowl na bazie marchwi, pomarańczy, ananasa i banana. Podajemy je z kawałkami mango i papają. Jeśli często przygotowujemy takie danie, warto mieć w zamrażalniku pokrojone kawałki różnych owoców. W razie potrzeby od razu zmiksujemy je z jogurtem i posiłek będzie gotowy w ciągu kilku minut. A jeśli nie mamy akurat masła orzechowego, można je łatwo przyrządzić samodzielnie z dowolnych orzechów - wystarczy je dokładnie zmiksować na gładką masę.

Podobne artykuły

Ogórki kiszone w przepysznej odsłonie

Przepisy

Sprawdzony przepis na kultową sałatkę szwedzką

Czytaj więcej >
Rosół w bezmięsnej odsłonie

Przepisy

Zdrowy rosół w bezmięsnej odsłonie

Czytaj więcej >
Sałatka z ogórków

Przepisy

Sałatka na ostro z ogórków zamknięta w słoiku

Czytaj więcej >
Pierogi z truskawkami

Przepisy

Cudowny przepis na przepyszne pierogi z truskawkami

Czytaj więcej >
Kopytka

Przepisy

Trzy nietypowe pomysły na podanie kopytek

Czytaj więcej >
Szare kluski

Przepisy

Prosta receptura na niezapomniane szare kluski

Czytaj więcej >