Kaszanka
CCat82, Getty Images

Niezwykłe właściwości kaszanki

Kaszanka jest wędliną wyjątkowo popularną w kraju nad Wisłą - największe ilości krwistej kiełbasy spożywamy w okresie długiego weekendu. Wtedy też wyciągamy z naszych garaży grille i rozpoczynamy sezon grillowy. Okazuje się, że zawiera ona w sobie dużo dobrego, jak na przykład żelazo czy błonnik.

Kaszanka niezmiennie cieszy się popularnością wśród jej smakoszy, którzy kochają ją za charakterystyczny smak oraz konsystencję. Jeśli należysz do tego grona miłośników, masz ogromne szczęście, ponieważ ten mięsny wyrób ma wiele pozytywnych właściwości.

Wizja jedzenia kiełbasy złożonej z kaszy, podrobów oraz krwi nie zachwyca każdego, jednak mogą oni zmienić zdanie, gdy dowiedzą się, co można zyskać na okazjonalnym zjadaniu kaszanki. Szczególnie zachwyceni mogą być anemicy i rekonwalescenci.

Pozytywne aspekty kaszanki

Pomimo powszechnej opinii, jakoby wyrób ten miał być złożony z wysoko przetworzonych składników, prawda jest zupełnie inna. Podroby i krew należą do najmniej przerobionych produktów, dlatego kaszanka jest doskonałym pomysłem na pożywny obiad.

Wędlina ta jest świetnym źródłem żelaza hemowego, który ma bardzo ważną rolę w produkcji czerwonych krwinek. Jeśli cierpisz więc na anemię, bądź w ostatnim czasie czujesz się osłabiony po chorobie, kaszanka może być niezłym sposobem na powrót do sił.

Przed majówką Biedronka powraca z najpopularniejszą akcjąPrzed majówką Biedronka powraca z najpopularniejszą akcjąCzytaj dalej

W podrobach znajduje się wiele cennych minerałów i witamin, które ciężko znaleźć w tak dużym natężeniu w innych produktach spożywczych. Sama kiełbasa wykazuje zdolności odkwaszające organizm, co szczególnie ważne może okazać się dla chorych na refluks.

Potrzebujesz więcej interesujących newsów? Przeczytaj ten artykuł, w którym wyjawiamy, ile zarabiają podstawowi pracownicy sieci sklepów Lidl. W tym tekście informujemy fanów wczesnego grzybobrania gdzie oraz jakie grzyby pojawiają się już w lasach.

Kaszanka

Źródło: mesteban75, Getty Images

Kasza gryczana

Kasza gryczana, która jest bardzo istotnym składnikiem całej kiełbasy, wypełniona jest błonnikiem. Substancja ta doskonale wpływa na pracę jelit, przyspiesza metabolizm i reguluje wchłanianie cukrów i tłuszczów do organizmu, co mocno ułatwia proces chudnięcia.

W kaszy obecne są również witaminy z grupy B, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, dobrą pamięć oraz łatwą koncentrację. Dodatkowo pełna jest witamin A oraz E, a także minerałów takich jak: cynk, potas, fosfor, wapń i miedź.

Kto nie powinien jeść kaszanki?

Ludzie mający spore problemy z nadwagą, chorobami układu krwionośnego czy podwyższonym cholesterolem, muszą ostrożnie jeść kaszankę. Są w niej spore ilości nasyconych kwasów tłuszczowych, które negatywnie wpływają na pracę żył i mogą doprowadzać do groźnych zatorów.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: porady.interia.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł