Smakosze.pl
Pistacje

zozzzzo, Getty Images

Czy pistacje są zdrowe?

6 Maja 2021

Autor tekstu:

Adam Moskal

Pistacje są orzechami, które najczęściej kojarzą się z lodami - przysmak ten jest szczególnie uwielbiany przez dzieci. Jak wiele innych orzechów, pistacje wypełnione są zdrowymi substancjami, które korzystnie wpływają na funkcj

Pistacje stanowią doskonałą przekąskę, którą warto spożywać pomiędzy posiłkami. Orzechy są bogate w białka i zdrowe tłuszcze, więc świetnie sycą i dają mnóstwa paliwa do pracy, przy której potrzeba mnóstwa energii. Ich dużą zaletą jest również  niska kaloryczność. 

Chrupanie pistacji, poprzedzone łuskaniem ich ze skorupek, może być pewnego rodzaju wyzwaniem dla cierpliwości, w końcu nie każdy ma chęci i czas na taki wysiłek. Plusy ze spożycia pistacji są jednak tak duże, że warto włożyć w nie odrobinę zaangażowania.

Co daje jedzenie pistacji?

Niska kaloryczność sprawia, że można zjeść ich całkiem sporą porcję, zanim przesadzi się z przyjętymi kaloriami. Oczywiście warto wybierać orzechy, które nie są solone, ponieważ zbyt duża ilość tej przyprawy ma negatywny wpływ na zdrowie organizmu. 

W 10 gramach tych orzechów znajduje się jedynie około 50 kalorii, a jedna pistacja ma ich tylko 3. Co ciekawe, ten niewielki zielony przysmak jest najmniej kaloryczny ze wszystkich orzechów, a więc smakosze skupiający się właśnie na nich mają ogromne szczęście. 

Duża zawartość makroelementów i błonnika

20% wagi pistacji stanowi białko, które jest podstawowym budulcem komórek. Orzechy zawierają L-argininę, która zamieniana jest przez organizm w tlenek azotu - ten rozszerza naczynia krwionośne i wspomaga przepływ krwi. Są źródłem kwasu oleinowego, który wspomaga pracę serca. 

Chcesz poznać więcej ciekawych wiadomości ze świata kulinariów? Sprawdź ten artykuł, w którym opisujemy powody, dla którego Polacy ograniczają spożycie mięsa. W tym tekście z kolei pokazujemy najnowsze doniesienia na temat otwarcia sklepów i restauracji w majówkę.

Błonnik jest wyjątkowo ważną substancją dla odpowiedniej pracy jelit. Po spożyciu ułatwia wypróżnianie, wiążąc wodę w jelitach, a także sprawia, że czujemy się syci przez wiele godzin - dzięki czemu nie podjadamy pomiędzy posiłkami.

Źródło: Alexas_Fotos--686414, pixabay

Potas, magnez i witamina B6

Pistacje są lepszym źródłem potasu niż banany - 30 gramów orzechów daje tyle samo tego pierwiastka co 3/4 banana. Minerał ten obniża ciśnienie krwi, reguluje prace serca i chroni przed zbytnim gromadzeniem wody. Magnez, którego pistacje także posiadają sporo, wspomaga mózg w sytuacjach stresujących, zmniejszając nerwowość. 

Witamina B6 jest z kolei istotna w kontekście kontrolowania poziomu glukozy we krwi oraz produkcji hemoglobiny - substancji, która pozwala transportować tlen czerwonym komórkom krwi. Dlatego garść zielonych orzechów może szybko postawić na nogi, gdyż poprawiają cyrkulację krwi i zwiększają natlenienie organizmu.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: kobietapo30.pl 

Zapraszamy na nasz Instagram

Tagi:

Adam MoskalAutor

Redaktor serwisu Smakosze. Profesjonalnie kulinariami zajmuję się ponad półtora roku, lecz gotowaniem i pisaniem o jedzeniu interesuję się już od dzieciństwa. W swoich tekstach staram się zawrzeć najważniejsze informacje, które pozwalają ugotować przepyszne potrawy nawet laikom. To w kuchni zdobywam największe doświadczenie, tworząc dania z całego świata — od indyjskiego butter chicken, po polską pieczoną kaczkę z jabłkami. Wolny czas poświęcam na pływanie kajakiem po polskich jeziorach oraz odwiedzanie kolejnych ciekawych restauracji. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Kania - sposób na rozwinięcie kapelusza

Produkty

Zbieracie kanie? Sprawdźcie, jak przyspieszyć rozwijanie się kapelusza. Sposób jest banalnie prosty

Czytaj więcej >
Grzyb, który smakuje jak kurczak

Produkty

Rozpoznajesz grzyb ze zdjęcia? Wiele osób go pomija, a smakuje jak kurczak

Czytaj więcej >
Czarna końcówka banana jest bezpieczna

Produkty

Cała prawda o czarnej końcówce banana. Już wiadomo, czy można ją jeść

Czytaj więcej >
maślaki

Produkty

Czy trzeba obierać maślaki? Rozwiewamy wątpliwości nie tylko grzybiarzy

Czytaj więcej >
canva/YelenaYemchuk

Produkty

Czy można jeść surowy kalafior? Nie każdy ma świadomość, łatwo o pomyłkę

Czytaj więcej >
Ile kaw można pić dziennie?

Produkty

Ile kaw można pić dziennie? Eksperci nie maja wątpliwości

Czytaj więcej >