ziemniaki
Pxhere / licencja: CC 0

14-dniowa dieta ziemniaczana ma jedynie 2 zasady

Dieta ziemniaczana to prawdziwy hit dla wszystkich, którzy nie chcą rezygnować z uwielbianych potraw i smaków. Koniec z wyobrażeniami o diecie opartej na sałatkach i jogurtach. Bogaty w ziemniaki jadłospis sprawi, że nieprzyjemne uczucie ciągłego głodu nie będzie nas niepokoić.

Ziemniaki zupełnie niesłusznie obrosły mitem warzyw kalorycznych i tuczących. Wiele diet rozpoczyna się od ich całkowitego wykluczenia. Jak się okazuje, same ziemniaki nie są ani szczególnie kaloryczne, ani tym bardziej nie sprzyjają tyciu. W 100 gramach znajdziemy bowiem jedynie 86 kcal.

Największym problemem nie są same ziemniaki, ale nasze zwyczaje podawania ich z tłustym mięsem, albo kotletami w panierce. W takiej kombinacji każdy inny dodatek obiadowy stałby się kaloryczną bombą.

Dieta ziemniaczana - 14 dni bez wyrzeczeń

Zasady diety ziemniaczanej są banalnie proste. W jej trakcie należy przestrzegać zaledwie jednej prostej wytycznej, powinniśmy bowiem spożywać 2 razy dziennie posiłki przygotowane na bazie ziemniaków.

Aby ziemniaki zachowały swoje właściwości i niski poziom kalorii, należy przygotować je w odpowiedni sposób. Najlepszym sposobem jest upieczenie folii bądź gotowanie w mundurkach. Brak dodatku tłuszczu sprawi, że będą lekkie i sprzyjające szczupłej sylwetce.

Tradycyjna pieczona golonka według przepisu Magdy GesslerTradycyjna pieczona golonka według przepisu Magdy GesslerCzytaj dalej

Gotowanie i pieczenie ziemniaków w skórce ma także dodatkową funkcję. Takie traktowanie pozwala zachować w miąższu ziemniaków wszelkie składniki odżywcze, w które smakowite warzywo jest bogate. W ziemniakach znajdziemy między innymi magnez, witaminę C oraz niezbędny do prawidłowej przemiany materii błonnik.

Podczas diety ziemniaczanej oraz każdej innej, warto zadbać o odpowiednią ilość płynów. 2 litry to dawka minimalna i niekoniecznie musi być to sama woda. Doskonale sprawdzą się także lekkie herbatki oraz świeże soki owocowe.

Na diecie ziemniaczanej możemy także podjadać. Oczywiście w granicach rozsądku. Dozwolone są wszelkiego rodzaju niesłodzone jogurty, warzywa oraz owoce, a także kilka orzechów.

Ile można schudnąć na diecie ziemniaczanej?

2 tygodnie skrupulatnie prowadzonej diety ziemniaczanej mogą pomóc ci zrzucić nawet 4 kg. Oczywiście jest to wartość orientacyjna, a efekty mogą się różnić w zależności od wielu czynników.

Nie każdy jednak powinien decydować się na dietę ziemniaczaną. Nie będzie ona dobrym pomysłem dla osób cierpiących na przewlekłe dolegliwości takie jak cukrzyca. Nie jest zalecana także dla kobiet w ciąży, karmiących oraz w ciąży.

Jeśli jesteś ciekawy niezwykłych diet, pozwalających na szybkie zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, z całą pewnością przypadnie ci do gustu ten artykuł, oraz ten tekst, gdzie znajdziesz garść niezbędnych porad i wskazówek.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: poradnikzdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł