Jajka i dodatki
Pixabay / jackmac34

5 najlepszych dodatków do jajek

Jajka niejednokrotnie przyprawiały nas o szybsze bicie serca. Można serwować je na rozmaite sposoby. Istotną kwestią są dodatki. Niektóre z nich mają znaczną przewagę nad pozostałymi. Jajka najlepiej zajadać ze szczypiorkiem, szpinakiem, jarmużem, rzeżuchą i pomidorami.

Bez wątpienia jajka można uznać za jeden z najbardziej podstawowych produktów spożywczych. Wielu smakoszy sięga po nie niemal codziennie. Warto wiedzieć, które z dodatków sprawdzają się najlepiej.

Jajka z wyjątkowymi dodatkami

Jajka same w sobie są zdrowym posiłkiem. Niedawno informowaliśmy o tym, ile dziennie można ich jadać. Smakowite jajka warto wzbogacać o dodatki, które przynoszą korzyści dla naszego organizmu.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu WP Kuchnia, jajka warto jadać razem z pomidorami. Okazuje się, że nabiał w towarzystwie warzyw uwalnia więcej karotenoidów. Substancja ta zapobiega chorobom układu krążenia. Pomidory dostarczają po obróbce cieplnej więcej cennych składników odżywczych.

Połączenie jajka z pomidorem to nie koniec. Mowa o wszystkich warzywach. Najlepiej z jajek przygotować omlet z dodatkiem pomidorów, cebuli i papryki. Efekt przypadnie do gustu wszystkim smakoszom.

Przepis Magdy Gessler na zupę grzybowąPrzepis Magdy Gessler na zupę grzybowąCzytaj dalej

Jajka często pojawiają się na naszych stołach w okresie wielkanocnym. Nie inaczej jest z rzeżuchą. Poprawia ona funkcjonowanie układu trawiennego i obniża poziom cukru we krwi. Niepozorna rzeżucha wpływa pozytywnie na kondycję włosów, skóry i paznokci.

Jajka i szczypiorek

(Pixabay / MAKY_OREL)

Dodatki, które sprawią, że jajka będą jeszcze zdrowsze

Z jajka i rzeżuchy możemy przyrządzić fantastyczną pastę kanapkową, która zachwyci najbliższych. Warto o tę roślinę wzbogacić już istniejący przepis. Recepturę na smarowidło do kanapek przedstawialiśmy już wcześniej.

Jeśli przygotowujemy jajka, warto wzbogacić je o szpinak. Dodatek w takiej formie dostarczy nam żelazo, wapń oraz witaminy C, E, K, B1, B2 i B6. Wystarczy, że roztopimy masło i usmażymy na nim jajka ze szpinakiem.

Wartościowym dodatkiem do jajka, jest także jarmuż. Roślinę zalicza się do kapustowatych. W jej wnętrzu znajdziemy bogactwo błonnika, który wspomaga procesy trawienne. Obok niego występują liczne witaminy i minerały.

Jeśli chcemy przyrządzić jajka z jarmużem, warto wzbogacić oba składniki o czosnek. Taka mieszanka smakuje obłędni i jest bardzo zdrowa. Portal WP Kuchnia donosi, że tego typu posiłek może być skuteczną walką z wieloma dolegliwościami.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: WP Kuchnia

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł