kompot z jabłek
canva/rustamank

Stara klasztorna receptura: kompot na bezsenność św. Hildegardy

Bezsenność należy do jednych z najczęstszych współczesnych dolegliwości. Jest zaburzeniem prawidłowości oraz głębokości snu, a także czuwania. Obecny stresujący czas niestety nie sprzyja relaksowi. Dlatego, tym bardziej należy zwracać uwagę na wszelkie niepokojące symptomy i zadbać o swój organizm. Warto skorzystać m.in. z naturalnych metod walki z bezsennością. Jednak w przypadku gdy problem będzie się nasilał, należy koniecznie skontaktować się z odpowiednim specjalistą.

Bezsenność nie bez powodu nazywana jest jedną z najczęstszych chorób cywilizacyjnych XXI wieku. Na zaburzenia snu niestety cierpi coraz więcej osób, a obecny bardzo trudny czas nie wpływa korzystnie na nasze samopoczucie.

Jeśli zdiagnozujemy u siebie taką przypadłość, to przede wszystkim nie powinniśmy jej bagatelizować. Na początek warto sięgnąć po naturalne metody walki z bezsennością. Jednym ze sposobów jest sięgnięcie po stare metody sięgające nawet okresu średniowiecza.

Święta od zadań specjalnych

Święta Hildegarda należała zdecydowanie do jednych z najbarwniejszych osób okresu średniowieczu. Nawet obecna medycyna potwierdza niezwykle korzystne dla naszego organizmu działanie produktów polecanych przez słynną średniowieczną wizjonerkę, a receptury na stworzone przez nią specyfiki po dzień dzisiejszy cieszą się ogromną popularnością.

Słynna święta zostawiła po sobie wiele przepisów na naturalnej specyfiki, które niosą ukojenie w różnych dolegliwościach. Wśród nich znajdują się także specjalne mikstury, które pomagają od wieków w przypadku uciążliwej bezsenności. Jedna z nich jest tradycyjnie przygotowywana na bazie kompotu z jabłek.

Sposób na pyszną białą kiełbasęSposób na pyszną białą kiełbasęCzytaj dalej

Kompot na bezsenność św. Hildegardy - przepis

Składniki:

  • kilka pokrojonych jabłek
  • ziarenka maku
  • sok z wyciśniętej połowy cytryny
  • szczypta wanilii
  • 1 goździk
  • szczypta gałki muszkatołowej

Zagotuj wodę z sokiem z cytryny, a następnie dodaj do niej przyprawy: goździka i szczyptę gałki muszkatołowej oraz pokrojone jabłka. Po zdjęciu z ognia dodaj do kompotu ok. 2 -3 łyżeczki maku.

Uwaga! Zdaniem świętej Hildegardy ten surowy mak jest o wiele pożyteczniejszy niż wcześniej ugotowany. Powód? Ziarna maku przywołują sen oraz mogą zapobiec uciążliwemu świądowi.

Więcej informacji na temat podejścia św. Hildegardy do diety oraz zalecanych przez nią produktów znajdziesz w poniższym filmie.

Pamiętaj, że powyższy artykuł nie jest poradą lekarską i nie zastąpi wizyty u odpowiedniego specjalisty.

Zainteresował Cię powyższy artykuł? Polecamy Ci również nasz tekst, z którego dowiesz się, jakich produktów przenigdy nie należy spożywać przed snem oraz artykuł, który przybliża mało znane zalety popularnej herbaty z melisy.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: interia/sklep-hildegarda

Zapraszamy na nasz Instagram


Następny artykuł