Smakosze.pl
ryby

Pixabay /Efraimstochter

Dlaczego eksperci odradzają jedzenie pangi?

22 Maja 2021

Autor tekstu:

Monika Dec

Udostępnij:

Panga jest dość popularną rybą, którą często można znaleźć w sklepach. Niestety, okazuje się, że nie jest ona dobrym wyborem. Eksperci uważają wręcz, że nie ma gorszej ryby na rynku. Dlaczego lepiej po nią nie sięgać?

Ryby często goszczą na naszym stole. Niestety, nie każda z nich jest odpowiednim wyborem. Niedawno pisaliśmy o korzyściach płynących z jedzenia mintaja. Niestety, są też ryby, po które lepiej nie sięgać. Należy do nich panga. Dlaczego wzbudza tak duże kontrowersje?

Dlaczego eksperci odradzają jedzenie pangi?

Panga, którą kupujemy w marketach zazwyczaj pochodzi ze sztucznych hodowli. Zazwyczaj pływa ona w niewielkim basenie wraz z ogromną ilością innych ryb. Skutki takich zabiegów są wręcz opłakane i bardzo niekorzystne dla potencjalnych konsumentów tej ryby.

Zbiorniki wodne są pełne zanieczyszczeń, a ryby nie posiadają korzystnych warunków, aby się dobrze rozwijać. Media podają, że w cele sztucznego pobudzenia tarła i utrzymania kondycji, ryb stosuje się hormony oraz antybiotyki.

Niektóre ryby zamykane są w klatkach, gdzie jeszcze trudniej im się poruszać. Wiele z nich jest karmionych paszą z wysoką zawartością środków chemicznych. Wiele szkodliwych substancji zawiera również woda, w której pływają pangi.

Eksperci biją na alarm

Woda, w której hodowana jest panga zawiera wiele szkodliwych substancji między innymi: rtęć. Dodawane są do niej także specjalne środki, przez które filety z pangi są cięższe i sprawiają wrażenie bardziej soczystych.

Wszystkie wymienione wyżej czynniki sprawiają, że w pandze na próżno szukać cennych dla zdrowia składników odżywczych. W porównaniu z innymi rybami zawierają jedynie znikome ślady wartościowych dla organizmu pierwiastków. Jakie ryby będą lepszym wyborem?

Jakie są najzdrowsze ryby?

Eksperci wskazali również, po jakie ryby warto sięgać. Należy do nich m.in. popularna w naszych sklepach makrela oraz pstrąg. Ta pierwsza należy do tłustych ryb, co oznacza, że zawiera  sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3. Dobrej jakości zdecydowanie powinna znaleźć się w naszym codziennym jadłospisie.

Warto również zwrócić uwagę na słodkowodnego pstrąga. Jest on bogaty w kwasy omega 3 oraz potas, selen, cynki i magnez. Zdecydowanie warto po niego sięgać przynajmniej raz w tygodniu.

Po jakie inne gatunki ryb warto sięgać? Dowiesz się z tego artykułu

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Monika DecAutor

Wydawczyni portalu Smakosze.pl. Codziennie zbieram dla Was najlepsze przepisy i kulinarne ciekawostki. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W wolnych chwilach gotuję, podróżuję i czytam książki. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >