Kanapka z jajkiem, awokado i rzodkiewką
pixabay.com

Kanapka z jajkiem, awokado i rzodkiewką

Kanapka z jajkiem, awokado i rzodkiewką to pełnowartościowe i lekkie śniadanie, które przygotujesz w kilkanaście minut.

Kanapka z jajkiem, awokado i rzodkiewką

Kanapka z jajkiem, awokado i rzodkiewką to pełnowartościowe i lekkie śniadanie, które przygotujesz w kilkanaście minut.


Awokado. Wartości odżywcze

Awokado jest owocem niezwykle bogatym w tłuszcze nienasycone.Tłuszcze te są naturalne i bardzo korzystne dla zdrowia, ponieważ pomagają utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu we krwi, poprawiają pamięć i koncentrację. Tłuszcze podtrzymują również uczucie sytości, przez co awokado, mimo swojej kaloryczności, polecane jest również dla osób będących na diecie redukcyjnej.

Awokado to również źródło witamin i minerałów, takich jak:
- witaminy z grupy B,
- witaminę A, C,E,K, H,
- beta - karoten,
- kwas foliowy,
- błonnik,
- magnez, cynk, fosfor.

Włączenie do codziennej diety awokado zmniejsza ryzyko powstawania chorób wieńcowych, zakrzepów żylnych, zawałów. Witaminy i minerały w nim zawarte wzmacniają bowiem cały układ naczyniowy oraz serce. Awokado wykazuje również pozytywne oddziaływanie na naszą skórę, włosy oraz paznokcie, a zawarte w nim witaminy z grupy B utrzymują prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu.

Kanapka z jajkiem, awokado i rzodkiewką

Aby przygotować kanapkę z jajkiem, awokado i rzodkiewką, potrzebujesz:
- kilka kromek świeżego chleba,
- pastę z awokado,
- pastę jajeczną,
- kilka rzodkiewek.

Składniki na pastę z awokado:

- miękkie awokado,
- ząbek czosnku,
- oliwa z oliwek,
- sok z połówki limonki,
- pieprz, sól.

Z awokado wyciągnij pestkę. Owoc ugnieć widelcem, dodaj posiekany ząbek czosnku, oliwę z oliwek, sok z limonki i mieszaj do uzyskania jednolitego kremu. Dopraw solą i pieprzem.

Składniki na pastę jajeczną:

- 2 jajka,
- łyżeczka majonezu,
- pół małej cebuli,
- szczypiorek,
- pieprz, sól.

Jajka ugotuj na twardo. Następnie ugnieć widelcem, dodaj majonez i drobno posiekany szczypiorek oraz cebulkę. Dopraw solą i pieprzem i mieszaj do uzyskania jednolitej konsystencji.


Kromkę chleba posmaruj pastą z awokado. Następnie dodaj pastę jajeczną i pokrojoną rzodkiewkę.
Kanapki możesz udekorować kiełkami rzodkiewki lub szczypiorkiem.

Smacznego!

Następny artykuł