kiwi
pixabay/pasja1000

Korzyści ze zjedzenia kiwi przed snem

Bezsenność jest problemem, z którym z roku na rok boryka się coraz więcej osób. Stres i otaczająca nas rzeczywistość nie zawsze wpływa pozytywnie na tempo naszego zasypiania. Całe szczęście wciąż poszukiwane są nowe sposoby walki z tą nieprzyjemną przypadłością. Jak podaje Newsweek.pl, naukowcy z Uniwersytetu Medycznego w Tajpej na Tajwanie dowiedli, że zjedzenie dwóch kiwi przed snem nie tylko ułatwi zasypianie, ale również poprawi jakość naszego snu.

Naukowcy z Tajwanu przeprowadzili szczegółowe badania na dotyczące wpływu jedzenia na jakość naszego spania. Okazuje się, że najlepszy nocny wypoczynek zapewni nam spożycie wieczorem dwóch owoców kiwi. Powód? Owoce te zawierają wysoki poziom serotoniny, czyli hormonu szczęścia, który korzystanie wpływa między innymi na czas naszego zasypiania.

Moc zalet kiwi

Kiwi jest niskokalorycznym, a zarazem pożywnym owocem. Zawiera on moc cennych dla zdrowia składników m.in. witaminę C, witaminę K, kwas foliowy, potas oraz błonnik. Jego regularne spożywanie korzystnie wpływa nie tylko na jakość naszego snu, ale również pracę układu pokarmowego.

Owoc wspomaga również układ krążenia i przeciwdziała miażdżycy. Zaletą owocu jest również niska kaloryczność. Bez większych problemów możemy sięgnąć po niego nawet na bardzo restrykcyjnej diecie.

Tak jak wspominaliśmy wyżej, kiwi należy do produktów, które pozytywnie wpływają na jakość naszego snu. Po co jeszcze możemy sięgnąć, aby zapewnić sobie spokojna noc? Śpieszymy z odpowiedzią!

Prosty sposób na pyszny biszkoptProsty sposób na pyszny biszkoptCzytaj dalej

Produkty, które pomogą nam wygrać z bezsennością

Chociaż popularne powiedzenie głosi, że ostatni posiłek powinno się spożywać o godzinie 18, to rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Często jesteśmy głodni nawet o późnych porach nocnych. Nie jest to problem, pod warunkiem, że postawimy na odpowiednią żywność.

Zdaniem ekspertów przed snem możemy sięgnąć po dobrej jakości drób (szczególnie pieczonego indyka), nabiał lub orzechy. Dobrym pomysłem jest również wypicie szklanki soku z wiśni (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Dobrym pomysłem są również owoce. Poza wspomnianym wyżej kiwi warto zjeść bogatego w potas banana lub zawierające melatoninę wiśnie.

Przede wszystkim powinniśmy jednak unikać niezdrowych i pobudzających nasz organizm przekąsek. Ten temat szerzej poruszaliśmy w tym artykule.

Pamiętaj, że podany artykuł nie jest poradą lekarską i nie zastąpi konsultacji z odpowiednim specjalistą.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: newsweek.pl/radiozet.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł