Smakosze.pl
kiwi

pixabay/pasja1000

Korzyści ze zjedzenia kiwi przed snem

26 Lutego 2021

Autor tekstu:

Monika Dec

Udostępnij:

Bezsenność jest problemem, z którym z roku na rok boryka się coraz więcej osób. Stres i otaczająca nas rzeczywistość nie zawsze wpływa pozytywnie na tempo naszego zasypiania. Całe szczęście wciąż poszukiwane są nowe sposoby walki z tą nieprz

Naukowcy z Tajwanu przeprowadzili szczegółowe badania na dotyczące wpływu jedzenia na jakość naszego spania. Okazuje się, że najlepszy nocny wypoczynek zapewni nam spożycie wieczorem dwóch owoców kiwi. Powód? Owoce te zawierają wysoki poziom serotoniny, czyli hormonu szczęścia, który korzystanie wpływa między innymi na czas naszego zasypiania. 

Moc zalet kiwi

Kiwi jest niskokalorycznym, a zarazem pożywnym owocem. Zawiera on moc cennych dla zdrowia składników m.in. witaminę C, witaminę K, kwas foliowy, potas oraz błonnik. Jego regularne spożywanie korzystnie wpływa nie tylko na jakość naszego snu, ale również pracę układu pokarmowego. 

Owoc wspomaga również układ krążenia i przeciwdziała miażdżycy. Zaletą owocu jest również niska kaloryczność. Bez większych problemów możemy sięgnąć po niego nawet na bardzo restrykcyjnej diecie.

Tak jak wspominaliśmy wyżej, kiwi należy do produktów, które pozytywnie wpływają na jakość naszego snu. Po co jeszcze możemy sięgnąć, aby zapewnić sobie spokojna noc? Śpieszymy z odpowiedzią!

Produkty, które pomogą nam wygrać z bezsennością

Chociaż popularne powiedzenie głosi, że ostatni posiłek powinno się spożywać o godzinie 18, to rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Często jesteśmy głodni nawet o późnych porach nocnych. Nie jest to problem, pod warunkiem, że postawimy na odpowiednią żywność.

  Zdaniem ekspertów przed snem możemy sięgnąć po dobrej jakości drób (szczególnie pieczonego indyka), nabiał lub orzechy. Dobrym pomysłem jest również wypicie szklanki soku z wiśni (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Dobrym pomysłem są również owoce. Poza wspomnianym wyżej kiwi warto zjeść bogatego w potas banana lub zawierające melatoninę wiśnie.

Przede wszystkim powinniśmy jednak unikać niezdrowych i pobudzających nasz organizm przekąsek. Ten temat szerzej poruszaliśmy w tym artykule.

Pamiętaj, że podany artykuł nie jest poradą lekarską i nie zastąpi konsultacji z odpowiednim specjalistą.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: newsweek.pl/radiozet.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

undefined  

Podobne artykuły

Wiśnie mają wiele zalet

Zdrowie

Wyjątkowe właściwości wiśni

Czytaj więcej >
Imbir nie dla każdego

Zdrowie

Przeciwwskazania do spożywania imbiru, czosnku i kurkumy

Czytaj więcej >
Obiad

Zdrowie

Czego lepiej nie robić po obfitym obiedzie?

Czytaj więcej >
Miód ma mnóstwo właściwości

Zdrowie

Niezwykłe działanie miodu z dodatkiem soli himalajskiej

Czytaj więcej >
Dieta - co jeść?

Zdrowie

Jadłospis 14-dniowej diety japońskiej

Czytaj więcej >
Sok z ziemniaka może Cię zaskoczyć

Zdrowie

Niezwykłe zalety picia soku z ziemniaka

Czytaj więcej >