Smakosze.pl
suszone śliwki

canva/melissandra

Prozdrowotne zalety suszonych śliwek

5 Maja 2021

(Ostatnia zmiana: 6 Maja 2021)

Autor tekstu:

Monika Dec

Udostępnij:

Suszone śliwki to produkt, który jest dostępny niemal w każdym sklepie. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, jak bardzo jest on korzystny dla zdrowia. Ich działanie szczególnie docenią kobiety, które ukończyły 40 rok życia.

Suszone śliwki to produkt, który spokojnie może walczyć o miano tzw. superżywoności. Są bogate w wiele bardzo cennych dla zdrowia witamin oraz składników odżywczych. Należy jednak zawsze sięgać po dobrej jakości produkt.

Jak wybrać dobrej jakości suszone śliwki?

Chociaż na sklepowych półkach roi się od wielu suszonych owoców, to nie każdy z nich zasługuje na naszą uwagę. Dobrej jakości suszone śliwki powinny być miękkie, elastyczne oraz wilgotne.

Warto poświęcić chwilę i zapoznać się z ich składem. Nie ulega wątpliwości, że najlepsze suszone śliwki to takie, w których składzie są tylko owoce. Wszelkie dodatki cukru, oleju, czy dwutlenku siarki mogą po prostu mieć niekorzystny wpływa na nasz organizm.

Eksperci uważają, że warto jeść przynajmniej trzy suszone śliwki dziennie. Szczególnie powinny po nie sięgać kobiety powyżej 40 roku życia, przed menopauzą oraz w jej trakcie. Poniżej zdradzamy, jakie korzyści płyną z jedzenia suszonych śliwek!

Dlaczego kobiety po 40 roku życia powinny sięgać po suszone śliwki?

Okazuje się, że suszone śliwki są o wiele bardziej cenne dla naszego zdrowia niż świeże. Są prawdziwą skarbnicą błonnika oraz źródłem witamin: A, K, E i C.

Suszone śliwki doskonale wpływają na pracę naszego układu pokarmowego. Wspomagają wydzielanie soku żołądkowego oraz wydzielanie żółci. Są wskazane dla osób, które są na diecie, szczególnie z przyczyn zdrowotnych.

Owoce powinny znaleźć się w menu kobiet, które są przed lub w trakcie menopauzy. Powód? Pozwalają one uniknąć utraty masy kostnej, czyli przerzedzeniu się kości. Dotychczas uważano, że takie działanie mają jedynie produkty mleczne.

Badania wykazały, że kobiety po 40 roku życia, które regularnie spożywały suszone śliwki miały większą masę kostną, od tych które ich nie jadły. Owoce pozytywnie wpływają również na nasze stawy. Dzięki nim można uniknąć ich zapaleń.

Podany artykuł nie jest poradą medyczną. W razie wszelkich wątpliwości skonsultuj się z odpowiednim specjalistą.

Polecamy również nasze inne artykuły. Niedawno pisaliśmy m.in. o wyjątkowym działaniu liści laurowych oraz podawaliśmy przepis na niezapomniane czarne kluski.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

undefined

źródło: agata berry/ kulinarneinfo/ poradnik zdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

Monika DecAutor

Wydawczyni portalu Smakosze.pl. Codziennie zbieram dla Was najlepsze przepisy i kulinarne ciekawostki. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W wolnych chwilach gotuję, podróżuję i czytam książki. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >