Sałatka z jajkami, rzodkiewką, kiełkami słonecznika i płatkami migdałów
pixabay.com

Sałatka z jajkami, rzodkiewką, kiełkami słonecznika i płatkami migdałów

Są smaczne, pyszne i zdrowie, nic więc dziwnego, że tak chętnie po nie sięgamy. Sałatki to ważny składnik naszego menu, a ciekawsze przepisy na tego typu potrawy sprawiają, iż na nudę w swej kuchni narzekać nie będziemy. Pyszne sałatki to świetny dodatek do wielu potraw oraz wartościowa przekąska, dzięki której nasz organizm otrzyma cenną porcję witamin i minerałów.

Hitem w wielu domach od lat jest sałatka grecka, która jest smaczna i pozywana, a przede wszystkim zdrowa. Polacy chętnie sięgają też po sałatki z makaronem oraz ziemniakami, w których mogą się pochwalić różne warzywa oraz ziołowe przyprawy. Dla tych, którzy lubią bardziej oryginalne rozwiązania, ciekawym rozwiązaniem może się okazać pożywna sałatka meksykańska lub owocowa sałatka, w której główną rolę mogą odgrywać bakalie, ananasy oraz winogrona. Taka witaminowa bomba to moc smaku oraz cenne wsparcie dla zdrowia, warto zatem na taki przysmak postawić. Możliwości jest sporo, zatem każdy z nas znajdzie takie przepisy, dzięki którym przygotuje kolorową i smaczną sałatkę – idealny dodatek do codziennego menu.


Sałatki idealne na drugie śniadanie

Przerwa w pracy to idealny czas, aby chwilę odpocząć, "zresetować" mózg i zjeść coś pożywnego. Niewątpliwie liczy się wówczas czas, którego nie mamy zbyt wiele, zatem często wybieramy przekąski lub gotowe posiłki. Szczególnie popularne są zupki instant typu "gorący kubek" albo ekspresowe dania, które wystarczy podgrzać w mikrofalówce czy zalać wrzątkiem. Innym częstym wyborem są także batoniki, czekoladki albo słodkie bułki - wszystko, co ma w składzie glukozę to swego rodzaju zastrzyk energii i dobry sposób na pobudzenie. Często pijemy do tego napoje energetyczne, które także mają za zadanie nas rozbudzić. Nie trzeba wcale być dietetykiem, by wiedzieć, że nie jest to najlepszy pomysł na lunch. Nadmiar cukru jest wyzwaniem dla naszej trzustki, po chwilowym wzroście energii powoduje senność i zakwasza organizm. Energetyki wpływają negatywnie na pracę serca i koncentrację. Zdecydowanie lepszym pomysłem będzie zjedzenie lekkiej i zdrowej sałatki. Taką sałatkę przyrządzimy w domu, możemy zanieść do pracy w pudełeczku i zjeść w czasie przerwy. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przepisów na smaczne sałatki


Sałatka z jajkami, rzodkiewką, kiełkami słonecznika i płatkami migdałów


Do przygotowania tej sałatki musisz przygotować dwa jajka, pęczek rzodkiewki, 3 - 4 łyżki kiełków słonecznika i 2 łyżki płatków migdałów, łyżkę oliwy. Do tego sól i pieprz do smaku.


Jajka ugotuj na twardo, powinny się gotować około 4 minut. Po tym czasie włóż je do miseczki z zimną wodą, a kiedy ostygną, możesz je obrać. Pokrój w grubą kostkę. Rzodkiewkę umyj i oczyść, pokrój na plasterki, dodaj do jajek. Do tego dorzuć kiełki słonecznika oraz płatki migdałów. Wymieszaj całość, dopraw do smaku solą i pieprzem, dodaj oliwę. Sałatka jest gotowa!


Przepisy na szybkie sałatki

Mamy dla Ciebie także inne przepisy na pyszne i szybkie, a przede wszystkim zdrowe sałatki.


Sałatka z cukinią i makaronem


Na marynatę będziesz potrzebować: dwa ząbki czosnku, szczyptę soli i pieprzu, trzy łyżki oliwy z oliwek, sok z połówki cytryny i pół łyżeczki suszonego oregano.

Na sałatkę będziesz potrzebować: cukinię, 50 g startego żółtego sera, 250 g makaronu penne, łyżkę oliwy z oliwek, kilka pomidorków koktajlowych, cztery łyżki czarnych oliwek, 120 g suszonych pomidorów, 200 g liści szpinaku, 10-10 listków świeżej bazylii oraz sól i pieprz do smaku.


Czosnek przeciśnij przez praskę. W dużej misce połącz wszystkie składniki marynaty. Cukinię pokrój w drobne plasterki, przełóż do miski, zalej marynatą i dokładnie wszystko wymieszaj. Ułóż plasterki cukinii na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posyp cukinię startym żółtym serem. Zapiekaj przez około dziesięć do dwunastu minut w piekarniku w temperaturze 180 stopni C.

Makaron penne ugotuj według instrukcji na opakowaniu w wodzie z solą i oliwą, a następnie odcedź go i zanurz w zimnej wodzie.

Pokrój składniki sałatki: pomidorki i oliwki przekrój na pół, suszone pomidory zaś pokrój w paski. Liście szpinaku umyj i osusz. Dodaj wszystko do makaronu, przypraw solą i pieprzem, wymieszaj. Dołącz także upieczone w piekarniku plasterki cukinii. Sałatkę posyp listkami bazylii.


Sałatka z brązowym ryżem


Przygotuj 100 g brązowego ryżu, średniej wielkości buraka, pomarańczę, 70 g sera feta, 10 ml oliwy z oliwek, garść orzechów włoskich, sól i pieprz do smaku oraz listki rukoli.


Ryż ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu w osolonej wodzie, a następnie odcedź. Umyj, oczyść i pokrój buraka, a następnie ugotuj do miękkości (około pół godziny). Pomarańczę pokrój w kawałki.

Ugotowany ryż przełóż na talerz. Ułóż również kawałki buraka, pomarańczy oraz pokruszony ser feta. Dopraw do smaku solą i pieprzem, polej obficie oliwą, a następnie posyp listkami rukoli.

Następny artykuł