Ziemniaki mogą tuczyć?
Pixabay / congerdesign

Dietetyk wyjaśnia, czy ziemniaki muszą być tuczące

Smakowite ziemniaki niejednokrotnie przyprawiały nas o szybsze bicie serca. Wielu smakoszy zastanawia się, czy można od nich przytyć. Okazuje się, że ziemniaki same w sobie nie są tuczące. Problem leży w wysokokalorycznych dodatkach.

Nie da się ukryć, że ziemniaki są wyjątkowym dodatkiem obiadowym, który niemal codziennie pojawia się na naszych stołach. Ekspertka rozwiała wszelkie wątpliwości, dotyczące kwestii tycia po uwielbianych bulwach.

Ziemniaki wcale nie przyczyniają się do nadwagi?

Pyszne ziemniaki są nie lada pokusą dla smakoszy. Możemy serwować je w rozmaitych wariantach. Jakiś czas temu wspominaliśmy o tym, jak przygotować wyśmienitą zapiekankę ziemniaczaną. Dziś przyjrzymy się bliżej ich wpływowi na nasz organizm.

Niektórzy uważają ziemniaki za tuczący smakołyk. Jednak jest to wyłącznie mit. Dietetyk Joanna Szczepińska rozwiała wszelkie wątpliwości na portalu Zatoka Piękna. Wskazała, że nie ziemniaki są problemem, lecz dodatki w postaci tłustych potraw i sosów.

Same ziemniaki nie są bardzo kaloryczne. 200 g to tylko 138,3 kalorie. Dla porównania pół torebki ryżu brązowego to 161 kalorie. Z kolei 100 g tłuszczu to już 900 kalorii. To właśnie ostatni w wymienionych produktów przyczynia się do tycia.

Czy kogel mogel może zaszkodzić? 1 składnik budzi emocjeCzy kogel mogel może zaszkodzić? 1 składnik budzi emocjeCzytaj dalej

Mając na uwadze powyższe informacje, jadajmy ziemniaki bez dodatku tłustych potraw i sosów. Wówczas nie będziemy musieli się obawiać nadprogramowych kilogramów. Warto wiedzieć co w swoim wnętrzu skrywają ziemniaki.

Ziemniaki zawierają dużo istotnych składników odżywczych

Przeważnie ziemniaki nie są przez nas traktowane jako pożywny produkt. Okazuje się, że za ich sprawą możemy sobie dostarczyć sporo witaminy C i potasu, które dobrze sprawdzają się w profilaktyce chorób układu krążenia.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Zatoka Piękna, już dwa ziemniaki o masie 200 g zawierają 829,6 mg potasu i 32,1 mg witaminy C. Bardzo mocno je to wyróżnia na tle innych dodatków obiadowych.

Najlepiej sprawdzają się młode ziemniaki. Mają one mniej kalorii i więcej składników odżywczych. Oczywiście ich walory smakowe również zachęcają do zajadania. Istotne jest również odpowiednie przygotowanie ziemniaków.

Ziemniaki nie będą dietetyczne, jeśli będziemy je smażyć. W związku z tym lepiej odpuścić sobie frytki. Zamiast nich lepiej postawić na gotowane lub pieczone ziemniaki. Dobrą propozycją jest przepis na chrupiącą przekąskę.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródła: Zatoka Piękna; MariuszJanecki.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł