Smakosze.pl
imbir

Pixabay /jmexclusives

Imbir - kiedy lepiej po niego nie sięgać?

10 Lutego 2021

Autor tekstu:

Monika Dec

Udostępnij:

Zimą chętnie sięgamy po napary z imbiru lub wrzucamy kawałek jego korzenia do herbaty. Niestety, w kilku sytuacjach powinniśmy z tego lepiej zrezygnować. Zdradzamy, kiedy nie sięgać po imbir.

Imbir to roślina o wielu cennych dla zdrowia właściwościach zdrowotnych. Szczególnie zimą doceniamy jej właściwości rozgrzewające, dlatego chętnie dodajemy go do herbat i naparów. Jest też składnikiem wielu popularnych dań między innymi: curry i zup.

Niestety, nie każdy powinien sięgać po imbir. W kilku konkretnych sytuacjach eksperci po prostu odradzają jego spożywanie lub dodawanie do dań i napojów. O które sytuacje chodzi?

Imbir - kiedy nie sięgać?

Imbir może wywoływać niepożądane skutki uboczne. Przyjmowany doustnie, zwłaszcza w nadmiernej ilości, może wywoływać biegunkę, ból brzucha, gazy oraz zgagę. 

Lepiej po niego nie sięgaj, gdy przyjmujesz leki przeciwzakrzepowe, ponieważ może wchodzić z nimi w interakcje.

Odradza się regularne stosowanie imbiru osobom chorującym na cukrzycę, gdyż jego interakcja z lekami hipoglikemicznymi może nasilać ich działanie oraz cierpiącym na choroby układu pokarmowego.

Co ważne, podane skutki uboczne mogą występować jedynie przy regularnym lub nadmiernym spożyciu tej rośliny. Jeżeli od czasu do czasu zjemy potrawę z dodatkiem imbiru np. sushi, lub curry czy wypijemy rozgrzewającą zimową herbatę, raczej nic nam nie będzie grozić.

Dlatego, gdy cierpimy na którąś z powyższych dolegliwości, najlepiej skonsultować się z lekarzem, jakich produktów powinniśmy unikać.

Szukasz kulinarnych inspiracji? Na naszej stronie znajdziesz między innymi doskonały przepis na pierogi oraz dowiesz się, jaki błąd popełniamy przy odcedzaniu makaronu.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: doz.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

undefined

Monika DecAutor

Wydawczyni portalu Smakosze.pl. Codziennie zbieram dla Was najlepsze przepisy i kulinarne ciekawostki. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W wolnych chwilach gotuję, podróżuję i czytam książki. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >