Melisa
Pixabay / ivabalk

Najlepsze napoje przed snem, zapewnią ci błogi odpoczynek

Przed snem nie każdy napój jest równie wskazany i może wywołać więcej szkody niż pożytku. Dlatego, jeśli zależy nam na solidnym odpoczynku, powinniśmy rozważnie wybierać wieczorne napitki. Przedstawiamy listę najlepszych napojów na sen i dobry poranek. Z całą pewnością znajdziesz coś dla siebie.

Napój, jaki wybieramy przed snem powinien być dobrze przemyślany. Na pewno lepiej wykluczyć na 2-3 godziny przed spoczynkiem gazowane, słodzone napoje, które pobudzają cukrem i kofeiną, negatywnie wpływając na jakość snu.

Przed snem najlepiej skupić się na naturalnych herbatkach, ziołach oraz sokach. Zawarte w nich substancje zbawiennie działają na nocny wypoczynek i sprawiają, że poranki przestają być zmorą.

Rozkoszny napój z wiśni i banana

Idealny napój istnieje. To połączenia mleka, banana, wiśni, gałki muszkatołowej i miodu sprawia, że naturalna senność spływa na nas błyskawicznie. W ogromnej mierze jest to zasługa mleka, które zawiera tryptofan czyli czyli aminokwas przekształcany w serotoninę, a następnie melatoninę, która reguluje cykl dobowy organizmu.

W gałce muszkatołowej znajdziemy naturalny środek zwiotczający, który wpływa na stopień fizycznego wypoczynku. Miód i wiśnia zawierają pokaźną ilość melatoniny, a banan na dodatek serotoninę. Wszystkie te składniki natychmiastowo sprowadzają na nas senność i błogi sen.

Początek końca jajek z chowu klatkowego w Polsce?Początek końca jajek z chowu klatkowego w Polsce?Czytaj dalej

Herbatka z melisy

Odprężające i relaksujące właściwości melisy są nam doskonale znane. Najczęściej stosujemy ją w sytuacjach stresowych, aby docelowo zmniejszyć objawy zdenerwowania i przywrócić sobie naturalną równowagę.

Przed snem jej właściwości są szczególnie cenne. Jeśli mamy za sobą ciężki dzień pełen wrażeń, to właśnie herbatka z melisy przyniesie nam ukojenie. Dodatkowym plusem jest jej cudowny, ziołowy smak i delikatny aromat.

Ciepłe mleko i kakao

Ciepłe mleko to lekarstwo na bezsenność stosowane już przez nasze babcie i prababcie. Jak czytamy w serwisie 5mindlazdrowia - Picie szklanki mleka zawierającego tryptofan wieczorną porą pomoże Ci zrelaksować się i uspokoić nerwy.

Jeśli samo mleko nam nie smakuje, możemy dodać do niego kakao. Ważne jest jednak, aby nie było to słodzone kakao, jak już wcześnie było wspomniane, cukier nie jest mile widziany przed snem. Najlepiej wybrać ciemne, gorzkie kakao, a w razie potrzeby posłodzić napój miodem.

Do miodu możemy dodać także korzenne przyprawy, takie jak cynamon czy imbir. Ich głęboki smak doskonale łączy się z kakao, a przy okazji dostarczamy swojemu organizmowi kolejnych dobroci.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: 5mindlazdrowia

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł