Smakosze.pl
botwina

canva /Teleginatania

Piorunujące zalety botwiny

11 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Monika Dec

Udostępnij:

Botwina to młode listki buraka ćwikłowego. Warzywo kojarzy się z wiosną i jest zdecydowanie jedną z najmocniej wyczekiwanych nowalijek. Mamy dobre informacje dla miłośników tego przysmaku. Ma on szereg bardzo cennych dla zdrowia witamin i składnik&

Botwina to młode listki buraków. Dla wielu osób są prawdziwym smakiem wiosny. Nic dziwnego, w końcu jest to przysmak, na który czekamy niemal cały rok. Dlaczego warto po nią sięgać?

Korzyści z jedzenia botwiny

W listkach botwiny możemy znaleźć witaminy: A, K, D i z grupy B oraz wiele bardzo cennych dla zdrowia składników odżywczych takich jak: żelazo, magnez i potas. Jest lekkostrawny, dlatego z powodzeniem może być jedzony na diecie.

Roślina ma również działanie odkwaszające i oczyszczające organizm, dlatego szczególnie warto sięgać po nią, gdy chcemy oczyścić naszą wątrobę ze zbędnych toksyn.

Nie jest to jednak koniec dobrych informacji! Naukowcy okryli, że w botwinie znajdują się substancje o działaniu podobnym do kobiecego hormonu - estrogenu. Dzięki temu botwina ma pozytywny wpływ również na stan naszej skóry. Jakie są przeciwskazania do jedzenia botwiny?

Przeciwskazania do jedzenia botwiny

Botwina jest bardzo zdrowym składnikiem, ale niestety są sytuacje, w których lepiej po nią nie sięgać lub mocno ograniczyć jej spożycie. Nie powinniśmy jej jeść, gdy borykamy się z kamicą nerkową.

Roślina posiada również wysoki indeks glikemiczny, dlatego nie powinny jej spożywać osoby borykające się z cukrzycą. W razie ewentualnych wątpliwości warto skonsultować się z odpowiednim lekarzem. 

Co możemy przyrządzić z botwiny?

Tak jak wspominaliśmy, botwina jest prawdziwym wiosennym przysmakiem. Zrobimy z niej pyszną zupę, sałatkę lub zdrowy koktajl. Należy jednak pamiętać, aby gotować ją w dużych ilościach wody, a następnie ją odlać.

Należy tak zrobić, aby pozbyć się zawartego w botwinie kwasu szczawiowego, który dosłownie "zabiera" z naszego organizmu wapń. Dlatego, warto ją podawać z dodatkiem mleka lub śmietany.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku zupy szczawiowej. Okazuje się, że nieprzypadkowo dodajemy do niej jajko. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

undefined

źródło: poradnik zdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

undefined

Monika DecAutor

Wydawczyni portalu Smakosze.pl. Codziennie zbieram dla Was najlepsze przepisy i kulinarne ciekawostki. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W wolnych chwilach gotuję, podróżuję i czytam książki. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >