Zupa szczawiowa z dodatkiem jajka
Jakub Kossakowski / materiały własne

Dlaczego dodajemy jajko do zupy szczawiowej?

Smakowita zupa szczawiowa niejednokrotnie przyprawiała nas o szybsze bicie serca. Nietrudno natknąć się na smakoszy, którzy zajadaliby ją z miłą chęcią. Okazuje się, że szczaw jedzony w nadmiarze źle wpływa na przyswajanie magnezu i wapnia. Jajko pozwala zminimalizować mankament.

Zupa szczawiowa charakteryzuje się wyjątkowym smakiem, obok którego ciężko przejść obojętnie. Niektórzy mogliby sięgać po nią codziennie. Warto wiedzieć, z jakimi konsekwencjami może się wiązać nadmierne jedzenie szczawiu.

Zupa szczawiowa nie bez powodu serwowana jest z jajkiem

Nie da się ukryć, że zupa szczawiowa należy do grona kultowych rodzimych smakołyków. Ostatnio wspominaliśmy o tym, jak przygotować ten specjał w 15 minut. Dziś skoncentrujemy się na dodatku w postaci jajka.

Jajko i zupa szczawiowa idą ze sobą w parze. Potrawa bez tego dodatku mogłaby wywołać spore rozczarowanie u znacznej części smakoszy. Mało kto spodziewałby się, że niepozorne jajko może być tak bardzo istotne.

Zupa szczawiowa, jak sama nazwa wskazuje, w znacznej mierze składa się ze szczawiu. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Haps, roślina jest bogata w kwas szczawiowego. Na 100 g produktu przypada od 27 do 730 mg tej substancji.

Korzyści z jedzenia czosnkuKorzyści z jedzenia czosnkuCzytaj dalej

Za sprawą kwasu zupa szczawiowa w dużych ilościach może negatywnie wpłynąć na nasz organizm. Wszystko przez ograniczenie przyswajania magnezu i wapnia. Sprzyja to powstawaniu kamieni nerkowych, może podrażniać ściany żołądka oraz wywoływać stany zapalne stawów. Ratunkiem jest jajko.

zupa szczawiowa i jajko

(Pixabay / SFcrooner)

Jajko w trosce o zdrowie

Zupa szczawiowa jest wzbogacana o jajko i śmietanę z powodu wysokiej zawartości wapnia. Wówczas działanie szczawiu nie jest tak dotkliwe. Warto o tym pamiętać podczas przygotowywania kultowej potrawy.

Jajko w zupie szczawiowej sprawia, że nie musimy się obawiać kwasu szczawiowego. Oczywiście należy ugotować je w odpowiedni sposób. Jakiś czas temu przedstawialiśmy idealną metodę, z której korzysta coraz więcej smakoszy.

Zupa szczawiowa nie jest jedynym smakołykiem, w którym możemy natknąć się na potencjalną szkodliwą substancję. Szczawiany występują także w szpinaku, botwinie, burakach, szparagach, rabarbarze oraz jarmużu.

Wyżej wymienione produkty nie zawierają co prawda tak dużo kwasu, co zupa szczawiowa, jednak i tak warto serwować je z produktami bogatymi w wapń. Dzięki temu nasza dieta będzie korzystniejsza dla organizmu.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Haps

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł