Smakosze.pl
Ziemniaki będą znacznie zdrowsze

Jupiterimages, Photo Images, UllrichG, Getty Images

Ziemniaki warto gotować z dodatkiem marchewki

15 Lutego 2021

Autor tekstu:

Adam Moskal

Udostępnij:

Ziemniaki wydają się nam produktem nie mającym żadnych sekretów - wystarczy je w końcu wrzucić do wrzątku, a po 20-30 minutach można się zajadać. Niestety, prawda jest znacznie bardziej skomplikowana, a wiele osób całe życie popełnia banalny

Ziemniaki zjadamy praktycznie każdego dnia. Te pyszne i odżywcze bulwy są często głównym składnikiem obiadu - to one sprawiają, że czujemy się syci po posiłku, wypełniając nasze żołądki. Okazuje się, że można gotować je w znacznie lepszy sposób. 

Wystarczy bowiem wrzucić do gotującej się wody z ziemniakami kawałek marchewki, a w bulwach zachowane zostanie znacznie więcej witaminy C, która w obecnych czasach jest jednym z najważniejszych mikroelementów. 

Ziemniaki będą jeszcze zdrowsze

Kwas askorbinowy, popularnie nazywany witaminą C, jest bardzo ważnym składnikiem odżywczym. Bez niego nasze organizmy nie działałyby odpowiednio dobrze - układ odpornościowy nie radziłby sobie z patogenami, a wygląd skóry, włosów i paznokci znacznie by się pogorszył. 

Niestety, jest jeden problem z tym mikroelementem. Witamina C jest wyjątkowo delikatna, a wysokie temperatury mają zdolność do praktycznie całkowitej degradacji jej cząsteczek. Na szczęście substancja z innego popularnego warzywa może ją uchronić przed zniszczeniem. 

Mowa o marchewkach, w których znaleźć można dużą liczbę beta-karotenów - barwnika, który odpowiada za charakterystyczny, pomarańczowy kolor. To właśnie on działa również ochronnie na witaminę C, która poddana zostaje wysokim temperaturom. 

Jak użyć marchewki?

Wystarczy umytą marchewkę obrać, pociąć na 2-3 mniejsze kawałki i wrzucić jeden z nich do wrzącej wody. Następnie w wodzie lądują ziemniaki, które należy ugotować w dokładnie taki sam sposób jak zwykle. Gdy staną się miękkie, można je odcedzić i podać do obiadu. 

Chcesz poznać więcej doskonałych przepisów, na kulinarne perełki? Zajrzyj do tego tekstu, w którym zdradzamy jak usmażyć idealną jajecznicę. W tym artykule prezentujemy recepturę na klasyczne amerykańskie naleśniki, za którym szczególnie szaleją dzieci. 

Beta-karoten zatrzyma znaczną większość witaminy C w bulwie, dzięki czemu nie będzie miała bezpośredniego kontaktu z wrzątkiem. Ten prosty i tani trik możne znacznie przyczynić się do polepszonego zdrowia, gdyż niedobory witaminy C charakteryzują się dość przykrymi dolegliwościami.

Brak odpowiedniej ilości witaminy C można zauważyć, gdy występują między innymi takie objawy jak: pękające naczynia krwionośne, łatwo powstające siniaki, spadek odporności, długo gojące się rany, niedokrwistość czy osłabienie. Jeśli w swojej diecie nie zjadasz wielu warzyw i owoców, masz predyspozycje do niedoboru tego składnika. 

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: noizz.pl, zywienie.abczdrowie.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Podobne artykuły

Pomidory wyrosną jeszcze większe

Porady

Czym nawozić pomidory?

Czytaj więcej >
Jak oczyścić spód patelni?

Porady

Genialny trick na doczyszczenie spodu patelni

Czytaj więcej >
pomidory

Porady

Prosty sposób na przyśpieszenie wzrostu pomidorów

Czytaj więcej >
młode ziemniaki

Porady

Wysokie ceny młodych ziemniaków

Czytaj więcej >
Jednorazowy młynek do pieprzu

Porady

Jak otworzyć jednorazowy młynek do przypraw?

Czytaj więcej >
Ogórki będą rosły fantastycznie

Porady

Piorunująco skuteczny nawóz do ogórków z pokrzywy

Czytaj więcej >