Smakosze.pl
Żółta czy zielona? Która fasolka szparagowa jest lepsza?

canva/sebastien lemyre

Żółta czy zielona? Która fasolka szparagowa jest lepsza? Dietetyk odpowiada

22 Czerwca 2022

Autor tekstu:

Magdalena Patacz

Udostępnij:

W czerwcu i lipcu na każdym targu i warzywniaku kupimy fasolkę szparagową żółtą i zieloną. To czas, kiedy strączki są najsmaczniejsze i mają najwięcej witamin i minerałów. Która fasolka szparagowa jest lepsza? Żółta czy zielona?

Fasolka szparagowa dostępna jest w marketach przez cały rok, jednak mrożone strączki nie są już tak smaczne i tak zdrowe, jak świeże warzywa wygrzane w pełnym słońcu. Fasolkę szparagową powinniśmy jeść przez cały sezon.

Kiedy solić rosół? Odpowiedź zaskoczy niejednego smakosza, masa Polaków nie ma pojęcia

Kiedy solić rosół? Odpowiedź zaskoczy niejednego smakosza, masa Polaków nie ma pojęcia

CZYTAJ DALEJ

Fasolkę szparagową zwykle podajemy jako dodatek do głównych dań. Dodajmy ją również do zupy jarzynowej, do warzywnego curry, potraw chińskich. Z fasolki szparagowej możemy również przygotować pyszne przetwory na zimę i cieszyć się jej smakiem przez cały rok.

Fasolka żółta jest bardziej delikatna, słodka, fasolka zielona natomiast ma bardziej wyraźny smak i jest twardsza, dlatego też powinniśmy gotować ją dłużej. Fasolki różnią się również minimalnie wartościami odżywczymi.

Która fasolka szparagowa jest lepsza?

Żółta odmiana fasolki szparagowej jest mniej wyrazista w smaku i delikatniejsza niż zielona. Zielona fasolka zawiera znacznie, bo aż kilka razy, więcej witaminy A i kwasu foliowego aniżeli jej żółta siostra, która z kolei jest bogatsza w potas i fosfor — powiedziała podczas rozmowy z portalem WP Kuchnia Maja Lewandowska, dietetyk z Naturhouse Gdańsk Morena.

Według ekspertów, zarówno żółta, jak i zielona fasolka szparagowa są bardzo zdrowe i zawierają wiele cennych witamin i minerałów. Żółta fasolka zawiera więcej potasu, zielona natomiast więcej witaminy A i kwasu foliowego. W obu rodzajach fasolki szparagowej znajdziemy również błonnik, witaminę C, magnez, a także witaminy z grupy B.

Błonnik wpiera pracę układu pokarmowego, witamina C wzmacnia naszą odporność. Magnez i witaminy z grupy B są natomiast niezbędne do prawidłowej pracy całego organizmu. Zarówno fasolkę żółtą, jak i zieloną warto więc na stałe włączyć do naszej diety, szczególnie latem, kiedy mamy na nią sezon.

Jak ugotować fasolkę szparagową?

Z fasolki szparagowej odetnijmy końcówki. Jeśli w strączkach znajdują się grube przerosty, wytnijmy je. Fasolkę włóżmy do garnka, zalejmy wodą i dodajmy łyżeczkę soli i cukru.

Fasolka szparagowa żółta będzie gotowa po około 10 minutach gotowania, zielona po około 15- 20 minutach. Fasolkę możemy podać z masłem i bułką tartą, możemy również przygotować nietypową posypkę- tu poznasz przepis na fasolkę szparagową z łuskanymi nasionami konopi. Jest zdrowa i pyszna.

Żółta i zielona fasolka szparagowa

canva/Liubov Yashkir

Artykuły polecane przez redakcję Smakoszy:

Źródło: kuchnia.wp.pl, doradcasmaku.pl

Magdalena PataczAutor

Redaktor Magdalena Patacz

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

pomidory

Produkty

Czy pomidory z kiełkami są jadalne? Poznaliśmy odpowiedź eksperta, odwieczna zagadka rozwiązana

Czytaj więcej >

Produkty

Czy mycie surowego mięsa jest bezpieczne? Nie ryzykuj szczególnie z jednym rodzajem

Czytaj więcej >
Czy mała papryka rosnąca w dużym warzywie jest bezpieczna dla zdrowia?

Produkty

Dlaczego w dużej papryce rośnie niekiedy jej mniejsza wersja? Czy można ją bezpiecznie jeść?

Czytaj więcej >

Produkty

Biedronka poszła na całość. Za 20 zł kupisz produkty na pyszne spaghetti

Czytaj więcej >

Produkty

Jakie są najdziwniejsze smaki lodów? Lista najbardziej intrygujących pozycji ze świata

Czytaj więcej >

Produkty

Czym zastąpić jajka w wypiekach? 4 najskuteczniejsze zamienniki

Czytaj więcej >