Smakosze.pl
Fasolka szparagowa bez bułki tartej w wersji fit. Zdrowy i pożywny dodatek do obiadu

canva/gbh007

Fasolka szparagowa bez bułki tartej w wersji fit. Zdrowy i pożywny dodatek do obiadu

11 Maja 2022

Autor tekstu:

Magdalena Patacz

Udostępnij:

Żółta fasolka szparagowa jest świetnym pomysłem na kolację na ciepło, a także jako dodatek do obiadu. Strączki w wersji fit są o wiele zdrowsze. Nie dość, że są bez masła i bułki, to zawierają produkt z gatunku superfood- nasiona konopi, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie.

Zwykle żółtą fasolkę szparagową podajemy z masłem i bułką tartą. Tak przygotowane strączki smakują wyśmienicie, jednak stają się ciężkostrawne, tłuste i z dietą nie mają już nic wspólnego. Zamieńmy masło i bułkę na nasiona konopi. W ten sposób nie podwyższymy kaloryczności dania, a także wzbogacimy je o wiele składników odżywczych.

tiramisu

Prosty przepis na tiramisu bez mascarpone i jajek. Niedrogi deser bez pieczenia

CZYTAJ DALEJ

Nasiona konopi mają bardzo przyjemny, orzechowy smak i aromat. Przyprawa jest bardzo uniwersalna, możemy ją stosować np. do zupy, pieczonych warzyw, zapiekanek, placków, sałatek, a także do posypania kanapki.

Jaki wpływ na nasze zdrowie mają łuskane nasiona konopi?

Nasiona konopi wykazują szereg prozdrowotnych właściwości, przez co uznane są za jedne z tych produktów, które wykazują zbawienny wpływ na nasz organizm. Nasiona są bogatym źródłem witamin z grupy B, nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika i białka roślinnego.

Ponadto zawierają potas, żelazo, magnez, cynk, wapń. Regularne spożywanie łuskanych nasion konopi skutecznie zmniejsza ilość złego cholesterolu, reguluje ciśnienie tętnicze, wspiera pracę serca i całego układu krwionośnego.

Co więcej, nasiona dbają o cały układ nerwowy, odpornościowy, pokarmowy i trawienny. Są mało kaloryczne, lekkostrawne, poprawiają stan skóry, włosów i paznokci, a także zwiększają koncentrację.

Fasolka szparagowa w wersji fit

Składniki:

  • 500 g fasolki szparagowej

  • sól

  • 3 łyżki łuskanych nasion konopi

  • łyżka oliwy z oliwek

Jak zrobić fasolkę szparagową bez bułki tartej w wersji fit?

Fasolkę umyj i obetnij twarde końcówki, następnie wrzuć do osolonej, gotującej się wody i gotuj przez około 5-8 minut. Gdy strączki będą już miękkie, odcedź je i pozostaw w garnku.

Do fasolki wlej łyżkę oliwy, wsyp nasiona konopi i dokładnie wymieszaj, danie dopraw do smaku solą, smacznego.

Łuskane nasiona konopi

Źródło zdjęcia: canva/GMVozd

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

  • Co zrobić, żeby rosół był złocisty? Mamy garść praktycznych wskazówek

  • Soczyste i miękkie kotlety mielone z kapustą. Idealne na niedzielny obiad

  • Pieczone pałki kurczaka marynowane w maślance. Dosłownie rozpływają się w ustach

Źródło: nietracczasunagotowanie.blogspot.com, planteon.pl

Magdalena PataczAutor

Redaktor Magdalena Patacz

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Steki z kalafiora

Przepisy

Obłędne steki z kalafiora z dodatkiem curry i papryki wędzonej. Pyszny wiosenny obiad

Czytaj więcej >
ciasto czekoladowe

Przepisy

Łatwe ciasto czekoladowe z dżemem wiśniowym. Nie skończysz na 1 kawałku

Czytaj więcej >
racuchy

Przepisy

Puszyste racuchy bez drożdży i sody. Sekret tkwi w 1 sztuczce

Czytaj więcej >
jajka sadzone

Przepisy

Jak zrobić jajka sadzone bez tłuszczu? Zdradzamy 2 najlepsze sposoby

Czytaj więcej >
Wyjątkowy patent na faszerowaną paprykę

Przepisy

Wyjątkowy patent na faszerowaną paprykę. Prosty sposób na pyszny obiad

Czytaj więcej >
Delikatne, kokosowe ciasto bez pieczenia „Raffaello”

Przepisy

Wyjątkowe, eleganckie ciasto „Kokosowa śnieżynka” od siostry Anastazji. Nikt mu się nie oprze

Czytaj więcej >