Smakosze.pl
makrela

Canva/nobtis

Dlaczego warto jeść makrelę?

9 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Monika Dec

Udostępnij:

Makrela to popularna ryba, która często ląduje na naszym talerzu. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę z tego, że jest niezwykle zdrowa. Dlaczego warto jeść makrelę? Jakie korzyści zapewni nam ta pyszna i zdrowa ryba? Śpieszymy z odpowiedzią!

Makrela należy do jednych z najpopularniejszych ryb w Polsce. Jest tania i dostępna w niemal każdym sklepie. Okazuje się, że ta ryba ma wiele bardzo cennych dla zdrowia zalet. Dlaczego warto ją jeść?

Źródło cennych składników odżywczych

Makrela jest źródłem białka. Można nią z powodzeniem zastąpić drób lub czerwone mięso. Ryba zawiera również sporo kwasów tłuszczowych omega - 3, które mają bardzo pozytywne działanie na serce oraz układ krwionośny.

Ryba jest również wartościowa dla naszego organizmu ze względu na zawartość selenu, fosforu, potasu oraz witaminy D. Ta ostatnia ma szczególnie pozytywny wpływ na zęby i kości, dlatego powinna być spożywana przez dzieci.

Regularne spożywanie makreli dobrze wpływa również na nasz wygląd zewnętrzny. Ryba jest bowiem skarbnicą cynku i witaminy A, które bardzo pozytywnie wpływają na stan naszych włosów i paznokci. Czy istnieją przeciwskazania do jedzenia makreli?

Przeciwskazania do jedzenia makreli

Poza wieloma cennymi dla zdrowia składnikami makrela zawiera także histaminę. Jest to związek chemiczny, który wytwarza się w rybach, w wyniku kontaktu z zanieczyszczeniami. Z tego względu zalecane jest spożywanie ryby maksymalnie dwa razy w tygodniu.

Z powodu zanieczyszczeń zbyt duże ilości spożywanej makreli mogą niestety powodować niepożądane problemy żołądkowe. Ryba nie jest również zalecana kobietom w ciąży oraz karmiącym piersią.

Warto jednak zwrócić uwagę, że w porównaniu z innymi często o wiele droższymi rybami, makrela cechuje się dobrym składem oraz minimalną zawartością toksyn.

Warto słuchać porad lekarzy i tak jak wspominaliśmy wyżej jeść ją maksymalnie dwa razy w tygodniu. Wtedy, będziemy cieszyć się nie tylko smacznym, ale również wartościowym dla naszego organizmu posiłkiem.

Polecamy również nasz tekst o zaletach mintaja.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

aźródło: poradnik zdrowie/ rmf.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Monika DecAutor

Wydawczyni portalu Smakosze.pl. Codziennie zbieram dla Was najlepsze przepisy i kulinarne ciekawostki. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W wolnych chwilach gotuję, podróżuję i czytam książki. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >