jajka
Pixabay / congerdesign

Ile można zjeść jajek dziennie?

Jajko niemal nieodłącznie kojarzy się z Wielkanocą. Jest w końcu nierozerwalnym składnikiem tradycyjnych świątecznych potraw. Czy zastanawiasz się kiedyś, ile jajek dziennie możesz zjeść bez żadnych konsekwencji zdrowotnych? Rozwiewamy wątpliwości.

Jajka są produktem, który możemy podawać na wiele sposobów. Od jajecznicy czy omletu, poprzez ugotowanie go na miękko lub twardo. Nic dziwnego, że ten produkt bardzo często gości w naszej kuchni. Ile jajek dziennie możemy zjeść?

Ile jajek dziennie możemy zjeść?

Temat wartości odżywczych jajek interesuje ludzi niemal na całym świecie. Chociaż coraz większą popularnością cieszy się dieta wegańska, to w dalszym ciągu sporo jest miłośników tego produktu. Wzrasta także świadomość konsumentów. Coraz częściej wybierane są te jajka, które pochodzą z ekologicznych hodowli, gdzie kury mają dobre warunki oraz wysokiej jakości pożywienie. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Okazuje się, że dobrej jakości jajka mogą być zdrowym produktem. Światową Organizacją Zdrowia zaleca, aby spożywać od jednego do trzech jajek dziennie. Ogromne znaczenie ma również sposób przyrządzenia tego składnika.

Przede wszystkim o wiele lepszym wyborem jest ugotowane niż usmażone jajko. Ważne są również dodatki. Jajka warto łączyć m.in.z sałatą, szpinakiem czy jarmużem. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. Jakie "miksy" nie są za to korzystne dla naszego organizmu?

Krem marchewkowy z przepisu Pascala BrodnickiegoKrem marchewkowy z przepisu Pascala BrodnickiegoCzytaj dalej

Z czym nie łączyć jajek?

Okazuje się, że wiele popularnych zestawień, nie jest do końca korzystne dla naszego zdrowia. Eksperci przestrzegają m.in. przed łączeniem jajek z rybami. Chociaż produkty same w sobie są bardzo zdrowe, to razem niestety tracą cenne atuty.

Dobrym miksem nie są także jajka i sery. Niestety, jak podaje portal żywienie.abczdrowie.pl, nadmiar zawartych w nich białek zwierzęcych może być po prostu bardzo trudny do strawienia.

Jajka na twardo

Wiele osób może być nieco zdziwionych, ale dobrym towarzystwem dla jajek nie są również owoce. Między innymi: gruszki, winogrona i arbuzy. Ich dodatek także może powodować nieprzyjemne problemy trawienne. Warto jednak podkreślić, że warto unikać określonych połączeń smakowych, a nie samych jajek. Ten produkt sam w sobie ma wiele wspaniałych korzyści.

Jakie są korzyści z jedzenia jajek?

Jajka są bardzo cennym źródłem składników odżywczych. Zawierają witaminy D, E i K oraz selen, fosfor i bardzo ważny szczególnie dla kobiet w ciąży kwas foliowy.

Co ciekawe inne zalety ma żółtko, a inne białko, dlatego najlepiej jeść całe jajko, aby nie tracić żadnego z tych cennych dla naszego organizmu pierwiastków. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, starajmy się je nie smażyć, lecz gotować i przy okazji nie przekraczać zalecanej liczny sztuk, a będziemy cieszyć się dobrą formą.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: Onet/ Dzień Dobry TVN/ zywienie.abczdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł