Smakosze.pl
Mleko przed snem

pixabay/Couleur

Jaki napój warto pić przed snem?

19 Maja 2021

Autor tekstu:

Adam Moskal

Udostępnij:

W czasach naszej młodości rodzice, w celu szybszego położenia swoich dzieci spać, podawali nam ciepłe mleko przed snem. Jeśli chcesz zwiększyć jego działanie, a o poranku obudzić się wypoczętym, dodaj do niego 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej. Jej właściwości nasenne ułatwią utrzymanie zdrowego i głębokiego snu.

Przyzwyczailiśmy się, że w sklepach spożywczych dominuje mleko od krowy - dolewamy je do kawy, zalewamy nim płatki śniadaniowe i robimy na jego bazie, chociażby sos beszamelowy. Warto zwrócić jednak uwagę na jego roślinne, wegetariańskie zamienniki. 

Produkcja mleka krowiego w wielu przypadkach nie jest humanitarna i generuje dużo cierpienia wśród zwierząt. Dodatkowym problemem jest wzmożone generowanie gazów cieplarnianych, które doprowadzają do globalnego ocieplenia. Dlatego alternatywy roślinne są tak cennym produktem.

Mleko migdałowe z gałką muszkatołową przed snem

Gałka muszkatołowa, poza smakowitym aromatem, zawiera również mirystycynę, substancję chemiczną, która w niewielkich dawkach wykazuje działanie nasenne i rozluźniające. Działa z pewnym opóźnieniem po przyjęciu, dlatego zalecana jest osobom wybudzającym się w środku nocy. 

Z kolei mleko migdałowe jest źródłem magnezu, który wydłuża czas snu i jego efektywność. Magnez bierze udział w produkcji melatoniny, czyli hormonu snu - jego niedobory mogą prowadzić do bezsenności czy rozregulowania zegara biologicznego. Osoby przyjmujące magnez regularnie, wykazują również znacznie mniejsze poziomy stresu. 

Mleko migdałowe zawiera również tryptofan, który jest prekursorem melatoniny, a także serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Brak odpowiedniej ilości serotoniny może wpływać na problemy ze snem, rozdrażnienie oraz depresję. Dla tych, którzy mają spore trudności ze snem, prezentujemy banalnie prosty przepis na pyszny napój. 

Na naszej stronie zamieściliśmy mnóstwo informacji kulinarnych, które mogą przypaść tobie do gustu. Przeczytaj ten artykuł, w którym pokazujemy przepis na sałatkę warzywną z pieczonych warzyw. W tym tekście  zdradzamy najlepszą recepturę na pyszną kiszoną fasolkę szparagową ze słoika.

Przepis na mleko migdałowe ułatwiające zasypianie

Składniki: 

  • 400 ml mleka migdałowego

  • pół łyżeczki startej gałki muszkatołowej

  • odrobina kardamonu

  • odrobina cynamonu

  • miód

Mleko wlej do garnka i zacznij je podgrzewać na małym ogniu. Uważaj, aby nie doprowadzić go do wrzenia. Wsyp kardamon, cynamon oraz gałkę muszkatołową i dokładnie wymieszaj. Podgrzewaj napój przez 10 minut, aż poczujesz bardzo intensywny korzenny zapach.

Źródło: DenizA, Getty Images Pro

Po tym czasie przelej mleko do kubka i odstaw na 5 minut do ostudzenia. Dodaj miód do smaku, wymieszaj i gotowe. Pij bezpośrednio przed snem, aby odczuć najlepszy efekt. Smacznego. 

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: zielonystolik.blogspot.com; poradnikzdrowie.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Podobne artykuły

Puszka w misce z lodem

Porady

Genialny trick na schłodzenie każdego napoju w dwie minuty

Czytaj więcej >
Namoczone czereśnie w wodzie

Porady

Jak pozbyć się robaków z czereśni?

Czytaj więcej >
Jak najlepiej pociąć kiełbasę?

Porady

Jak prawidłowo nacinać kiełbasę na grilla?

Czytaj więcej >
Gęsta grochówka

Porady

Prosty trick na gęstą grochówkę, wychodzi za każdym razem

Czytaj więcej >
Ogórki małosolne i kwestia soli

Porady

Ile soli dodać do ogórków małosolnych ?

Czytaj więcej >
Rosół bez kwaśnego posmaku

Porady

Dlaczego rosół staje się kwaśny?

Czytaj więcej >