Smakosze.pl
Koktajl z gruszki-zdrowa przekąska na jesień

canva/nadianb

Koktajl z gruszki - zdrowa przekąska na jesień

8 Października 2021

Autor tekstu:

Magdalena Patacz

Udostępnij:

Jesień to sezon na gruszki. Są doskonale słodkie, dojrzałe, wygrzane w letnim słońcu. Przygotuj z nich więc koktajle, które wzmocnią Twój układ odpornościowy i uzupełnią niedobory witamin. Sprawdź, jak przygotować koktajl z gruszki z jarmużem i koktajl z gruszki z mango i zafunduj sobie zdrową i pyszną przekąskę na jesień.

Jesień to pora roku, w której jesteśmy szczególnie narażeni na osłabienie organizmu, choroby i przeziębienia. Spadek temperatury i deszczowe, pochmurne dni sprzyjają również pogorszeniu nastroju. Koktajle z gruszki to bomba witaminowa, która wzmocni nasz organizm, doda energii i poprawi humor.

Gruszki są niezwykle zdrowe i smaczne. Zawierają duże ilości jodu, fosforu, potasu, magnezu oraz wielu niezbędnych witamin. Regularne jedzenie gruszek oczyszcza organizm z toksyn oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru, zawału serca, nowotworów.

Zielony koktajl z gruszki, jarmużu i pietruszki ma silne działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne i przeciwwirusowe. Jarmuż jest bogaty w żelazo, razem z pietruszką regulują ciśnienie krwi i pracę serca. Imbir wzmacnia smak i pobudza. Awokado natomiast opóźnia procesy starzenia i sprawia, że koktajl jest niezwykle sycący.

Żółty koktajl z gruszki, mango i pomarańczy również wykazuje silne właściwości przeciwzapalne i przeciwwirusowe. Pomarańcza i kiwi bogate są w witaminę C, która wzmacnia układ odpornościowy, zapobiega powstawaniu nowotworów i opóźnia procesy starzenia. Kiwi bogate jest również w kwas foliowy i witaminę K, niezbędną dla naszych kości i stawów. Mango natomiast posiada duże ilości żelaza, magnezu, potasu oraz witamin z grupy B, które odpowiedzialne są za prawidłową pracę całego organizmu.

Koktajle możesz przygotować z dowolnych owoców i warzyw. Smoothie szpinakowe z imbirem jest niezwykle zdrową i smaczną przekąską, która wzmocni organizm i doda Ci energii na cały dzień.

Przepis na koktajl z gruszki - zdrową przekąskę na jesień

Składniki zielony koktajl z gruszki i jarmużu:

  • szklanka jarmużu

  • 2 gruszki

  • natka pietruszki

  • pół dojrzałego awokado

  • pół szklanki wody

  • szczypta imbiru

Składniki na żółty koktajl z gruszki i mango:

  • 2 gruszki

  • kiwi

  • pomarańcza

  • dojrzałe mango

  • szczypta imbiru

Jak przygotować koktajl z gruszki?

Wszystkie składniki włóż do blendera i miksuj, aż powstanie jednolity, gładki koktajl.

Smoothies możesz przechowywać w lodówce przez 12 godzin.

Smacznego.

Magdalena PataczAutor

Redaktor Magdalena Patacz

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Przepisy

Najdoskonalsze i najprostsze placki z cukinii. Idealne na obiad

Czytaj więcej >

Przepisy

Puszyste i pyszne ciasto drożdżowe z rabarbarem. Idealne do kawy

Czytaj więcej >
Magda Gessler, zupa grzybowa

Przepisy

Zupa grzybowa Magdy Gessler. Sekretem jest dodatek sera korycińskiego

Czytaj więcej >
pieczone schabowe

Przepisy

Sposób na pieczone kotlety schabowe. Lżejsza wersja klasyki

Czytaj więcej >
tatar z pomidorów

Przepisy

Aromatyczny tatar z suszonych pomidorów. Alternatywa dla mięsa

Czytaj więcej >

Przepisy

Najlepszy sos czosnkowy. Idealny do pizzy

Czytaj więcej >