Smakosze.pl
Co jeść przed snem?

Canva (pixelshot)

Dlaczego godzinę przed snem warto zjeść orzechy?

21 Lipca 2021

Autor tekstu:

Dominika Mika

Udostępnij:

Chociaż wiemy, że przed położeniem się do łóżka nie powinniśmy jeść ciężkostrawnych potraw, wciąż nie do końca zdajemy sobie sprawę z zalet spożywania niektórych produktów właśnie późnym wieczorem. Należą do nich orzechy, które warto zjeść na godzinę przed pójściem spać. Rano obudzisz się w znacznie lepszym nastroju.

Produkty, które spożywamy przed snem, mają ogromny wpływ nie tylko na jakość naszego snu, ale również samopoczucie czy ogólną kondycję organizmu. O tym, jakich produktów zdecydowanie powinniśmy unikać przed pójściem spać, pisaliśmy już w tym artykule.

Tym razem skupimy się na tych, które są wręcz wskazane przy problemach m.in. z bezsennością czy pobudkami w nocy. Niektóre produkty spożywcze mogą znacząco poprawić komfort snu i sprawić, że rano będziemy budzić się znacznie bardziej wypoczęci.

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej filmu:

Co warto zjeść przed snem?

Choć z zalet zjedzenia jednego banana tuż przed pójściem spać, wielu może zdawać sobie sprawę, większym zaskoczeniem są korzyści wynikające ze spożywania orzechów. Wszystko dzięki zawartości tryptofanu, który zwiększa poziom melatoniny i serotoniny w organizmie.

Obydwa te związki znacząco wspomagają sen. Jego zaburzenia mogą być spowodowane niedoborem któregoś z nich, dlatego ich dostarczenie organizmowi na godzinę przed pójściem spać może zadziałać zbawiennie na organizm.

Co zrobić, by kurki nie straciły smaku?

Co zrobić, by kurki nie straciły smaku?

CZYTAJ DALEJ

Co warto wypić przed snem?

Jeśli masz problem ze snem, warto też wspomóc się napojami, które pomogą odpłynąć do krainy Morfeusza.

Już nasze babcie mawiały, że by dobrze się spało, powinno się wypić szklankę mleka. Okazuje się, że miały one rację.

Orzechy włoskie warto zjeść godzinę przed snem

Orzechy włoskie warto zjeść godzinę przed snem

Źródło: Canva (LubosHouska, pixabay)

Ostatnie badania wykazały, że niedobór wapnia w diecie może spowodować właśnie zaburzenia snu. Mleko jest świetnym źródłem tego składnika, a dodatkowo, tak jak orzechy, zawiera tryptofan zwiększający poziom melatoniny i serotoniny w organizmie.

Na sen świetnie zadziałają też zioła takie jak: melisa, rumianek, lipa czy waleriana. Zanim jednak wybierzesz mieszankę ziołową, upewnij się, czy ich działanie nie wpłynie negatywnie na organizm lub nie będzie kolidowało z przyjmowanymi lekami.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: kafeteria.pl, tesco.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Dominika MikaAutor

Redaktorka portalu smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Suszone śliwki

Porady

Jak suszyć śliwki domowym sposobem?

Czytaj więcej >

Porady

Co zrobić, żeby panierka nie odklejała się od kotletów schabowych?

Czytaj więcej >

Porady

Czym różni się szarlotka od jabłecznika?

Czytaj więcej >
Zawartość domowej lodówki

Porady

Czym najlepiej przykryć potrawę w lodówce?

Czytaj więcej >

Porady

Która strona folii aluminiowej nadaje się do pieczenia?

Czytaj więcej >

Porady

Najczęstsze błędy podczas gotowania makaronu

Czytaj więcej >