Smakosze.pl
Jajko w codziennej diecie

Pixabay / congerdesign

Jak zjedzenie jednego jajka dziennie wpływa na zdrowie?

4 Lutego 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Jajko często gości na naszych stołach. Niektórzy nie wyobrażają sobie udanego śniadania bez tego produktu spożywczego. Wystarczy jadać jedno jajko dziennie, by dostarczyć sobie wielu cennych produktów odżywczych. Osoby, które sięgają

Niepozorne jajko może nam pomóc w utrzymaniu zdrowia. Wszystko za sprawą bogactwa witamin i minerałów. Badania potwierdzają, że już jedno jajko dziennie ma znaczenie dla naszego organizmu. Czego możemy spodziewać się, wzbogacając swój jadłospis o ten smakołyk?  

Jajko w trosce o zdrowie

Jajko można przygotować na rozmaite sposoby. Jedni wolą je gotować, a inni smażyć. Podczas tej drugiej czynności należy unikać poważnego błędu. Niewiele osób wie, że jajko może znacząco wpłynąć na nasze zdrowie.

Jajko skrywa w sobie ogrom składników odżywczych. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Onet Zdrowie, znajdziemy w nim łatwo przyswajalne białka, witaminy A, B, D, E, K oraz minerały takie jak wapń, żelazo, cynk, fosfor, potas i selen.

Oczywiście najlepiej ugotować jajko. Wówczas zachowujemy najwięcej wartości odżywczych i nie dostarczamy sobie zbędnych tłuszczów. Warto wiedzieć, czy zdrowsze jest na miękko, czy na twardo. Dziś skoncentrujemy się na częstotliwości jedzenia jajek.

Okazuje się, że już jedno jajko dziennie może znacząco wpłynąć na nasz organizm. Badania potwierdzają, że taka ilość zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca. W jaki sposób przeprowadzono ten eksperyment?

Jedno jajko dziennie pomoże uniknąć nam nieprzyjemności

Portal Onet Zdrowie donosi, że naukowcy z uniwersytetu Health Science Center w Chinach przeprowadzili badanie, które trwało 9 lat. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie Heart i potwierdzają, że jajko pomaga zatroszczyć się o serce.

W badaniu wzięło niemal pół miliona zdrowych, dorosłych osób. Zjadali oni jedno jajko dziennie. Na skutek takiego działania zmniejszyli o 11% szansę na wystąpienie chorób serca. Prawdopodobieństwo śmierci w wyniku takiej przypadłości pomniejszyło się o 18%.

Badanie potwierdziło również, że niepozorne jajko może zmniejszyć ryzyko udaru krwotocznego o 26%. Z kolei szansa na udar niedokrwiennego u osób, które jadają jajka jest mniejsza o 10%. W związku z tym potwierdzono związek między regularnym przyjmowaniem niewielkich ilości jajek, a mniejszą szansą na wystąpienie choroby serca.

Jedno jajko dziennie wzmocni również naszą skórę, włosy i paznokcie. Z pewnością warto dodać je do swojego jadłospisu. Oczywiście najważniejsza jest zbilansowana i różnorodna dieta. Samo jajko nie jest rozwiązaniem na wszystkie problemy zdrowotne. W ich przypadku najlepiej skontaktować się z lekarzem.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Onet Zdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

Podobne artykuły

poziomki

Zdrowie

Przepis na napar z liści poziomek

Czytaj więcej >
Kolacja dla dziecka na szpitalnym oddziale covidowym

Zdrowie

Zasmucający posiłek dla dziecka w szpitalu

Czytaj więcej >
Apel Lasów Państwowych

Zdrowie

Komunikat Lasów Państwowych dotyczący smardzy

Czytaj więcej >
Truskawki

Zdrowie

Czy można jeść szypułki i liście od truskawek?

Czytaj więcej >
Rokitnik zwyczajny ma wiele zalet

Zdrowie

Prozdrowotne właściwości rokitnika zwyczajnego

Czytaj więcej >
jabłka

Zdrowie

Dlaczego warto wypić napój z jabłek przed snem?

Czytaj więcej >