Smakosze.pl
Jajko w codziennej diecie

Pixabay / congerdesign

Jak zjedzenie jednego jajka dziennie wpływa na zdrowie?

4 Lutego 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Jajko często gości na naszych stołach. Niektórzy nie wyobrażają sobie udanego śniadania bez tego produktu spożywczego. Wystarczy jadać jedno jajko dziennie, by dostarczyć sobie wielu cennych produktów odżywczych. Osoby, które sięgają

Niepozorne jajko może nam pomóc w utrzymaniu zdrowia. Wszystko za sprawą bogactwa witamin i minerałów. Badania potwierdzają, że już jedno jajko dziennie ma znaczenie dla naszego organizmu. Czego możemy spodziewać się, wzbogacając swój jadłospis o ten smakołyk?  

Jajko w trosce o zdrowie

Jajko można przygotować na rozmaite sposoby. Jedni wolą je gotować, a inni smażyć. Podczas tej drugiej czynności należy unikać poważnego błędu. Niewiele osób wie, że jajko może znacząco wpłynąć na nasze zdrowie.

Jajko skrywa w sobie ogrom składników odżywczych. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Onet Zdrowie, znajdziemy w nim łatwo przyswajalne białka, witaminy A, B, D, E, K oraz minerały takie jak wapń, żelazo, cynk, fosfor, potas i selen.

Oczywiście najlepiej ugotować jajko. Wówczas zachowujemy najwięcej wartości odżywczych i nie dostarczamy sobie zbędnych tłuszczów. Warto wiedzieć, czy zdrowsze jest na miękko, czy na twardo. Dziś skoncentrujemy się na częstotliwości jedzenia jajek.

Okazuje się, że już jedno jajko dziennie może znacząco wpłynąć na nasz organizm. Badania potwierdzają, że taka ilość zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca. W jaki sposób przeprowadzono ten eksperyment?

Jedno jajko dziennie pomoże uniknąć nam nieprzyjemności

Portal Onet Zdrowie donosi, że naukowcy z uniwersytetu Health Science Center w Chinach przeprowadzili badanie, które trwało 9 lat. Wyniki zostały opublikowane w czasopiśmie Heart i potwierdzają, że jajko pomaga zatroszczyć się o serce.

W badaniu wzięło niemal pół miliona zdrowych, dorosłych osób. Zjadali oni jedno jajko dziennie. Na skutek takiego działania zmniejszyli o 11% szansę na wystąpienie chorób serca. Prawdopodobieństwo śmierci w wyniku takiej przypadłości pomniejszyło się o 18%.

Badanie potwierdziło również, że niepozorne jajko może zmniejszyć ryzyko udaru krwotocznego o 26%. Z kolei szansa na udar niedokrwiennego u osób, które jadają jajka jest mniejsza o 10%. W związku z tym potwierdzono związek między regularnym przyjmowaniem niewielkich ilości jajek, a mniejszą szansą na wystąpienie choroby serca.

Jedno jajko dziennie wzmocni również naszą skórę, włosy i paznokcie. Z pewnością warto dodać je do swojego jadłospisu. Oczywiście najważniejsza jest zbilansowana i różnorodna dieta. Samo jajko nie jest rozwiązaniem na wszystkie problemy zdrowotne. W ich przypadku najlepiej skontaktować się z lekarzem.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Onet Zdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

Jakub KossakowskiAutor

Wydawca serwisu Smakosze. Już od najmłodszych lat fascynowały mnie szeroko pojęte kulinaria. Istnieje wiele możliwości różnorodnych połączeń smakowych, tym samym podczas kuchennych poczynań nie ma miejsca na nudę. Chętnie opracowuję swoje własne przepisy na smakołyki. W kuchni lubię eksperymentować, jednak wychodzę również z założenia, że warto kierować się sprawdzonymi sposobami, które niejednokrotnie wprawiały nasze kubki smakowe w stan ekstazy. Prywatnie preferuję proste oraz bezmięsne potrawy i jestem otwarty na rozmaite nowości. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >