Por w formie surówki
Canva.com / Naked King

Aromatyczna surówka z pora

Por często gości w naszych potrawach. Jego walory smakowe mogą być jeszcze lepsze dzięki jednemu składnikowi. Mowa o mleku kokosowym. Dzięki niemu por nie jest aż tak ostry i zyskuje na wartościach odżywczych. Surówka z tymi produktami zachwyci najbliższych.

Por i mleko kokosowe są dosyć nieoczywistym połączeniem. Warto je jednak wypróbować, ponieważ efekt pozostaje na długo w pamięci i sprosta wymaganiom nawet najbardziej wybrednych spośród smakoszy. Wyjątkowa surówka sprawi, że obiad jeszcze szybciej zniknie z talerzy.

Por będzie o wiele lepszy, jeśli dodasz do niego mleko kokosowe

Smakowity por jest istotnym składnikiem rozmaitych dań. Przeważnie wykorzystujemy go jako dodatek do zup, który nadaje im nieco ostrych nut smakowych. Możemy z niego także przyrządzić syrop. Jakiś czas temu przedstawialiśmy przepis na to domowe remedium.

Por z łatwością można przekształcić w pyszną surówkę. Przepis jest banalnie prosty. Użyjemy w nim mleka kokosowego, które w bajeczny sposób wpływa na smak popularnego warzywa. Skrywa ono w sobie wiele cennych składników odżywczych.

Mleko kokosowe jest bogate w mangan, miedź, fosfor, magnez, żelazo oraz selen. Znajdziemy w nim także witaminę C, niacynę oraz witaminy z grupy B. Oprócz wymienionych składników odżywczych produkt dostarcza sporo błonnika i białka. Por również ma wiele zalet.

Jakie składniki nie powinny znaleźć się w zupie szczawiowej?Jakie składniki nie powinny znaleźć się w zupie szczawiowej?Czytaj dalej

Por jest zbliżony w swoim działaniu do cebuli i czosnku. Znajdziemy w nim między innymi allicynam która odpowiada za charakterystyczny aromat. Natomiast zawarte w roślinie polifenole, są uznawane za substancje neutralizujące wolne rodniki. Surówka z takimi dodatkami to samo zdrowie. Z czego ją przygotujemy?

  • 2 pory
  • 120 ml mleka kokosowego
  • natka pietruszki
  • 15 g masła klarowanego
  • 2 g czerwonej pasty curry
  • imbir
  • sól i pieprz

Por

(Canva.com / joannatkaczuk)

Por w przepysznej odsłonie

Por musimy pozbawić zielonej części i korzonków. Kroimy go w niewielkie talarki. Możemy je podzielić na połówki. Imbir ścieramy na tarce o niewielkich oczkach lub drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy masło.

Por i imbir umieszczamy na rozgrzanym tłuszczu. Warzywo powinno stracić na objętości. Gdy już to nastąpi, zalewamy całość mlekiem kokosowym. Pod wpływem temperatury powinno ono zgęstnieć. Wszystko doprawiamy solą, pieprzem oraz czerwoną pastą curry.

Po zdjęciu z ognia i zamieszaniu nasza surówka jest już gotowa. Z wierzchu posypujemy ją posiekaną natką pietruszki. Dobrze sprawdzi się jako dodatek do rozmaitych dań. Warto sięgnąć po przepis na kotlety ziemniaczane od Karola Okrasy.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Gotuj Zdrowo Kolorowo; Poradnik Zdrowie; Dietetycy

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł