Smakosze.pl
Śliwki w codziennej diecie

Pixabay / Regenwolke0

Suszone śliwki mają wspaniałe właściwości

11 Lutego 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Śliwki uznawane są za wyjątkowo smakowite owoce i nietrudno znaleźć osób, które z miłą chęcią by je spałaszowały. Ich suszona odsłona również cieszy się zainteresowaniem. Dodanie suszonych śliwek do codziennej diety pozytywnie wpływa

Śliwki często goszczą na naszych stołach w różnych formach. Niektórzy dodają je do ciast, a inni zajadają owoce jako niezależną przekąskę. W okresie zimowym najczęściej sięgamy po suszone śliwki. Warto na stałe dodać je do swojego jadłospisu.

Suszone śliwki skrywają zaskakujące właściwości

Bez wątpienia suszone śliwki można uznać za rarytas, któremu bardzo ciężko się oprzeć. Smakosze sięgają po ten specjał od czasu do czasu. Jednak najlepsze rezultaty można osiągnąć wówczas, gdy suszone śliwki na stałe zagoszczą w naszym codziennym menu.

Jakiś czas temu wspominaliśmy o tym, co się stanie, jeśli śliwki dodamy do rosołu. Dziś przyjrzymy się samym owocom. Okazuje się, że uwielbiane suszone śliwki mogą w znacznym stopniu wpłynąć na nasze zdrowie. Wystarczy jadać je regularnie. 

Dostarczają błonnik pokarmowy, około 10 g błonnika na 100 g suszonych śliwek. Ponadto zawierają całkiem spore ilości potasu, wapnia, magnezu, cynku, żelaza, duże ilości miedzi oraz bardzo duże ilości beta-karotenu — wyjaśniła Celina Kinicka, będąca dietetykiem klinicznym, przytaczanym przez portal Medonet.

Na co jeszcze pomagają suszone śliwki?

Suszone śliwki jedzone regularnie mogą nam pomóc utrzymać prawidłową wagę. Wszystko za sprawą zawartości błonnika. Dzięki niemu śliwki dają nam uczucie sytości. Jednak to nie wszystko, na co pomaga błonnik.  

Warto wiedzieć, że błonnik pomaga również uporać się z zaparciami. Jedząc codziennie suszone śliwki, tego typu incydenty nie powinny nas już dotyczyć. Owoce zawierają również pektyny, dzięki którym szybciej przyswajamy cukry.  

Śliwki suszone mają jednak pewien mankament. Są one dosyć kaloryczne. 100 g produktu dostarcza około 300 kalorii. W związku z tym, jeśli chcemy wzbogacić o nie swoją dietę, róbmy to z umiarem. Kilka suszonych owoców nam w zupełności wystarczy.

Oczywiście same suszone śliwki nie wystarczą do zachowania dobrego zdrowia. W tym celu należy jadać różnorodne produkty. Ważnym elementem jadłospisu są również jajka. Należy pamiętać, że dieta nie zastąpi wizyty u specjalisty.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Medonet

Zapraszamy na nasz Instagram

Jakub KossakowskiAutor

Wydawca serwisu Smakosze. Już od najmłodszych lat fascynowały mnie szeroko pojęte kulinaria. Istnieje wiele możliwości różnorodnych połączeń smakowych, tym samym podczas kuchennych poczynań nie ma miejsca na nudę. Chętnie opracowuję swoje własne przepisy na smakołyki. W kuchni lubię eksperymentować, jednak wychodzę również z założenia, że warto kierować się sprawdzonymi sposobami, które niejednokrotnie wprawiały nasze kubki smakowe w stan ekstazy. Prywatnie preferuję proste oraz bezmięsne potrawy i jestem otwarty na rozmaite nowości. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >