Surówka z kapusty pekińskiej
Canva.com / mayina

Przepyszna surówka z kapusty pekińskiej

Surówka może być przez nas przygotowana na rozmaite sposoby. Dodatek warzywny do obiadu uchodzi za zdrowe urozmaicenie posiłku. Nie inaczej jest w przypadku surówki z kapusty pekińskiej. Niepozorna roślina pozytywnie wpływa na organizm.

Smakowita surówka niejednokrotnie przyprawiała nas o szybsze bicie serca. Roślinna mieszanka pojawia się na naszych talerzach w różnych wydaniach. Tym razem sięgniemy po przepis na fantastyczną surówką z kapusty pekińskiej.

Jakie sekrety skrywa niepozorna surówka z kapusty pekińskiej?

Nie da się ukryć, że surówka należy do grona kultowych dodatków obiadowych. Niektórzy smakosze nie wyobrażają sobie kotletów i ziemniaków bez jej towarzystwa. Jakiś czas temu prezentowaliśmy recepturę na surówkę z pora. Dziś sięgniemy po inne warzywo.

Surówka z kapusty pekińskiej powinna sprostać wymaganiom smakoszy o wymagającym podniebieniu. Obok takiego frykasa nie sposób przejść obojętnie. Jednak fantastyczny smak to nie wszystko. Kapusta pekińska jest bardzo zdrowa i warto dodać ją do codziennego jadłospisu.

Zgodnie z informacjami zawartymi na portalu Medme, kapusta pekińska pozytywnie wpływa układ nerwowy, kości, stawy, wzrok oraz serce. Surówka na bazie tej rośliny jest pełna ważnych składników odżywczych. Zalicza się do nich:

Słynna restauracja kończy działalnośćSłynna restauracja kończy działalnośćCzytaj dalej
  • witamina C
  • witamina K
  • witamina A
  • wapń
  • potas
  • żelazo
  • błonnik
  • kwas foliowy
  • pirydoksyny

Surówka z kapusty pekińskiej

(Canva.com / Janna Danilova)

Surówka z kapusty pekińskiej jest prosta w przygotowaniu

Surówka w tej odsłonie nie powinna nikomu przysporzyć większych problemów. Przepis jest banalny i nawet smakosze, którzy unikają kulinarnych aktywności, sobie z nim poradzą. Jakie składniki będą nam potrzebne?

  • kapusta pekińska
  • 2 jabłka
  • 2 marchewki
  • 60 g jogurtu naturalnego
  • 60 g majonezu
  • 30 g posiekanej natki pietruszki
  • sok z cytryny
  • ząbek czosnku
  • sól
  • pieprz

Na początku kapustę myjemy i osuszamy. Pozbywamy się wierzchnich części, głąba i grubych nasad liści. Całe warzywo drobno szatkujemy. Umieszczamy je w misce. Marchewki i jabłka obieramy. Z owoców wycinamy gniazda nasienne. Oba składniki ścieramy na tarce o sporych oczkach.

Starte produkty dodajemy do kapusty. Wzbogacamy wszystko o sok z cytryny, natkę pietruszki oraz wyciśnięty czosnek. Całość mieszamy z majonezem i jogurtem. Nasza surówka jest już prawie gotowa. Wystarczy doprawić ją do smaku.

Surówka w tym wydaniu powinna starczyć nam na kilka dni zajadania. Warto po nią sięgnąć nawet jako po przekąskę. Należy przechowywać ją w lodówce. Dobrze sprawdzi się w roli dodatku do kotletów ziemniaczanych.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: Poradnik Zdrowie; Medme; Kuchnia Domowa

Zapraszamy na nasz Instagram

Następny artykuł