Smakosze.pl
Projekt bez tytułu (19)

Canva (Syda Productions)

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

20 Lipca 2021

Autor tekstu:

Adam Moskal

Udostępnij:

Według wielu ludzi miód stanowi doskonały zamiennik cukru, który jest zdrowszy. Okazuje się jednak, że zastąpienie zwykłego cukru tym słodkim przysmakiem, może wywołać znacznie bardziej negatywne skutki. Większa kaloryczność i delikatność miodu sprawiają, że nie jest tak wartościowy, jak większość sądzi.

Miód stanowi bardzo ważną część naszej codziennej diety. Dodajemy go do herbaty, wypieków i wielu innych deserów - niekiedy wykorzystuje się go również podczas produkowania przetworów czy marynat do mięs.

Niestety, jak wynika z opinii dietetyczki dr Hanny Stolińskiej, z którą rozmawiał portal gotowanie.onet.pl, jego dobroczynne działanie nie jest wcale tak duże, a zrezygnowanie ze zwykłego cukru na jego rzecz, nie należy do dobrych decyzji.

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej filmu:

Miód zamiast cukru to zły pomysł

W zwykłym cukrze, którym słodzimy swoją żywność, nie ma nic poza sacharozą - nie dostarczamy więc, jedząc go poza nią żadnych składników odżywczych. Miód z kolei zawiera pewną niewielką ilość mikroelementów.

- Trzeba by zjeść naprawdę dużo miodu, żeby faktycznie przyniosło to efekt. A jest to również cukier, więc nie sugerowałabym go jako jednego z produktów korzystnych dla naszego zdrowia - tłumaczy dla gotowanie.onet.pl dietetyk dr Hanna Stolińska.

Lody z automatu

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

CZYTAJ DALEJ


Niestety dla jego fanów mamy tragiczne wieści. Ogromna ilość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że miód jest bardzo kaloryczny: w 100 g znajdziemy w nim 300 kcal, a zwykły biały cukier dostarcza 380 kcal.

Miód jest dwa razy cięższy od cukru

Oznacza to, że słodząc herbatę łyżeczką miodu, spożywamy prawie dwukrotnie więcej kalorii, niż przy wykorzystaniu klasycznego cukru. Z tego powodu jest to pułapka dla ludzi, którzy próbują liczyć kalorie bez tego typu wiedzy.

Co więcej, miód traci praktycznie wszystkie swoje właściwości prozdrowotne jak działanie antybakteryjne, po podgrzaniu. Dlatego używając go do pieczenia, nie zyskujemy nic poza charakterystycznym smakiem.

Jeśli chcesz poznać więcej ciekawych informacji kulinarnych, sprawdź, co jeszcze dla ciebie przygotowaliśmy. W tym artykule opisujemy nietypowy sposób na pierogi po lubelsku, które w farszu zawierają świeże liście mięty. Ten tekst poświęcony został kiszonkom - czy można jeść je na pusty żołądek?.

Nie ma jednak konieczności rezygnowania z jedzenia miodu i wykluczania go z jadłospisu. Należy mieć mimo wszystko na uwadze, że jego działanie nie jest wcale aż tak lepsze w porównaniu do tradycyjnego cukru.

Miód i cukier - co jest lepsze?

Źródło: canva.com/KellyvanDellen; towfiqu barbhuiya

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: gotowanie.onet.pl

Zapraszamy na nasz Instagram

Adam MoskalAutor

Redaktor serwisu Smakosze. Profesjonalnie kulinariami zajmuję się ponad półtora roku, lecz gotowaniem i pisaniem o jedzeniu interesuję się już od dzieciństwa. W swoich tekstach staram się zawrzeć najważniejsze informacje, które pozwalają ugotować przepyszne potrawy nawet laikom. To w kuchni zdobywam największe doświadczenie, tworząc dania z całego świata — od indyjskiego butter chicken, po polską pieczoną kaczkę z jabłkami. Wolny czas poświęcam na pływanie kajakiem po polskich jeziorach oraz odwiedzanie kolejnych ciekawych restauracji. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Czym różnią się borówki od wilczych jagód?

Czytaj więcej >

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >

Dieta

Jakie produkty warto zjeść tuż przed pójściem spać?

Czytaj więcej >