Smakosze.pl
Dieta na bazie jajek

Pixabay / SFcrooner / AD1981

Na czym polega dieta jajeczna?

11 Lutego 2021

Autor tekstu:

Jakub Kossakowski

Udostępnij:

Nie da się ukryć, że dieta w znacznym stopniu wpływa na nasze zdrowie. Odpowiednie żywienie jest kluczowe podczas próby stracenia na wadze. Okazuje się, że kilkudniowa dieta, na którą składają się głównie jajka, może nam pomóc

Dieta przeważnie kojarzy nam się z wyrzeczeniami i rezygnacją z ulubionych smakołyków. Nie zawsze tak musi być. Przykładem jest, chociażby dieta jajeczna. Niektórzy w ciągu dwóch tygodni mogą na niej zrzucić nawet 5 kilogramów.

Na czym polega dieta jajeczna?

Dieta jajeczna, jak sama nazwa wskazuje, opiera się w znacznej mierze na jajkach. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu WP Fitness, jest ona zaliczana do sposobów odżywiania nazywanych monodietami. Polega ona na zdominowaniu jadłospisu przez jeden produkt spożywczy.

Ostatnio wspominaliśmy o tym, jak może na nas zadziałać dieta weekendowa. Tym razem postawimy na rozwiązanie, które powinno być uskuteczniane od 7 do maksymalnie 14 dni. W trakcie diety będziemy jeść jajka, owoce, warzywa i pili około 3 litry wody dziennie.

Portal WP Fitness podzielił się pięciodniowym jadłospisem. Dieta w takim wydaniu może nam pomóc w pozbyciu się zbędnych kilogramów. Dziennie będziemy dostarczać sobie około 1000 kalorii. Przydatna może okazać się sztuczka na szybkie obieranie jajek.

Pierwszego dnia nasza dieta będzie wyglądała w następujący sposób. Na śniadanie powinno się zjeść 2 jajka ugotowane na twardo i grejpfruta. Obiad będzie składał się z 2 jajek na twardo oraz sałatki warzywnej z odrobiną oliwy.

Dieta, w której pierwsze skrzypce grają jajka

Drugi dzień diety nieznacznie się różni od pierwszego. Śniadanie to 2 jajka na twardo i banan. Na obiad należy zjeść 2 jajka na twardo z dodatkiem sałatki z pomidorów, oliwek oraz sałaty lodowej. Kolacja to również 2 jajka na twardo, jednak oprócz nich zjemy jabłko.

Dieta trzeciego dnia również także rozpoczyna się od 2 jajek na twardo. Towarzyszyć im będą 2 owoce kiwi. Obiad powinien składać się z 2 jajek ugotowanych na twardo oraz sałatki z selera. Natomiast na kolację należy zjeść 2 jajka i 2 gruszki.

Czwarty dzień ponowie zaczyna się od 2 jajek na twardo. Tym razem z dodatkiem 2 mandarynek. Na obiad także zjemy 2 jajka na twardo. Dodamy do nich marchewkę z groszkiem. Z kolei kolacja powinna składać się z 2 jajek i pomarańczy.

Dieta w piąty dzień to śniadanie z 2 jajek na twardo i jabłka. Obiad z 2 jajek na twardo oraz sałatki z pomidorem, porem i ogórkiem kiszonym. Kolacja z gotowanego filetu z dorsza. Oczywiście pamiętajmy, że najważniejsza jest długotrwała, różnorodna i zbilansowana dieta.

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: WP Fitness

Zapraszamy na nasz Instagram

Podobne artykuły

Zdrowie

Czego nie należy pić podczas upałów?

Czytaj więcej >

Zdrowie

Za co gwiazdy pokochały sok z selera?

Czytaj więcej >

Zdrowie

Piorunujące zalety napoju z liści laurowych i cynamonu

Czytaj więcej >

Zdrowie

Eksperci przestrzegają przed piciem w upały mocno schłodzonych napojów

Czytaj więcej >

Zdrowie

Dlaczego warto jeść mizerię?

Czytaj więcej >

Zdrowie

Burza po wpisie dotyczącym uwielbianych napojów

Czytaj więcej >