Smakosze.pl
Europejski Dzień Śniadania 2022

canva/contatoartpix, Pixabay

24 kwietnia - Europejski Dzień Śniadania - Co najlepiej jadać? Rozwiewamy wszelkie wątpliwości

24 Kwietnia 2022

Autor tekstu:

Emilia Maciejewska-Latosińska

Udostępnij:

Śniadanie jest ważnym posiłkiem w ciągu dnia. Ustanowiony na 24 kwietnia Europejski Dzień Śniadania ma za zadanie przypomnieć nam, o tym, jak istotne dla prawidłowego funkcjonowania i dobrego samopoczucia jest odpowiednie rozpoczęcie każdej doby. Podpowiadamy, co warto wybrać o poranku, by było smacznie, lekko i zdrowo.

Śniadanie powinno dostarczać nawet do 35% dziennej porcji kalorii niezbędnych do utrzymania prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Rezygnowanie z niego jest bardzo złym pomysłem i prostym przepisem na gorsze samopoczucie. Jak pokazują badania, nawet 15% Polaków decyduje się jednak na taki krok.

Jak usmażyć jajka sadzone z idealnie ściętym białkiem i płynnym żółtkiem?

Jak usmażyć jajka sadzone z idealnie ściętym białkiem i płynnym żółtkiem? Wyjaśniamy krok po kroku

CZYTAJ DALEJ

Nie warto rezygnować ze śniadania

Rolą tego posiłku jest pobudzenie metabolizmu po nocnym wypoczynku. Śniadanie pomoże nam też dostarczyć sobie energii niezbędnej do podjęcia aktywności — zarówno tej fizycznej, jak i umysłowej.

Pominięcie go, a czasem nawet i opóźnienie, stanowi stres dla organizmu. Głód sprawia, że jesteśmy nerwowi i mamy zły humor. W takich warunkach trudno mówić o zadowoleniu z podejmowanych działań.

Po co najlepiej sięgać na śniadanie?

Posiłek, który spożyjemy o poranku, powinien być dobrze zbilansowany. To oznacza, że powinien zawierać wszystkie makroskładniki, a więc zarówno białko, jak i węglowodany oraz tłuszcze. Tylko taki posiłek nasyci nas na dłużej.

Sięgnięcie po popularne słodkie bułki czy sam sok lub kawę, będzie więc nie najlepszym wyborem. Zaowocuje on bowiem szybkim wzrostem cukru we krwi lub podrażnieniem żołądka i późniejszym brakiem apetytu.

Zdecydowanie lepiej będzie przygotować jajecznicę, owsiankę czy tosty. Decydując się na kanapki, warto sięgać po pełnoziarniste produkty zbożowe, świeże warzywa i zdrowe tłuszcze roślinne. Świetnym starterem będą też kolorowe sałatki z delikatnymi sosami.

Dobrym pomysłem będzie unikanie ciężkostrawnych produktów takich jak tłuste wędliny i nabiał czy wyraziste przyprawy. Jeżeli to możliwe, do porannych kompozycji włączajmy też świeże owoce sezonowe i orzechy.

Kanapka z warzywami i lekką wędliną jest dobrym śniadaniowym wyborem

Kanapka z warzywami i lekką wędliną jest dobrym śniadaniowym wyborem

Źródło zdjęcia: canva/ Olha_Afanasieva

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

Źródło: bimkal, fundacja.przyjazny-dietetyk, medonet, naturalniezdrowe

Emilia Maciejewska-Latosińska Autor

Redaktorka serwisu Smakosze.pl Lubię smacznie zjeść, a w kuchni cenię przede wszystkim możliwość eksperymentowania. Jestem weganką i na swoim przykładzie pokazuję, że dieta roślinna to zdecydowanie więcej niż surowe warzywa. W wolnym czasie ćwiczę balet — od lat fascynuje mnie jak łączy w sobie lekkość i siłę. Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail redakcja@smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

kawa z miodem

Porady

Cukier do kawy? Zapomnij. Miód sprawdzi się znacznie lepiej. Zanim go dodasz, pamiętaj o 2 zasadach

Czytaj więcej >

Porady

Jak pozbyć się gorzkawej skórki z orzechów? Poznaj 3 sprawdzone sposoby

Czytaj więcej >

Porady

Jak mrozić grzyby? Prosty sposób na utrwalenie leśnych skarbów

Czytaj więcej >
jak szybko obrać ziemniaki

Porady

Jak szybko obrać ziemniaki? Mamy niezawodny sposób. Nie potrzebujesz nawet noża

Czytaj więcej >
pomidory

Porady

Jak najszybciej obrać pomidora ze skórki? Sposób cioci Iwony jest skuteczny i niezawodny

Czytaj więcej >

Porady

Poznajesz roślinę ze zdjęcia? Mało kto zdaje sobie sprawę, jak jest cenna

Czytaj więcej >