Smakosze.pl
bananas-3700718 960 720

pixabay/webandi

Dlaczego warto jeść dwa banany dziennie?

19 Września 2021

(Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2021)

Autor tekstu:

Emilia Maciejewska-Latosińska

Udostępnij:

Banany bywają przez nas traktowane po macoszemu, choć mogą być czymś więcej niż tylko szybką przekąską. Wyjaśniamy, dlaczego warto je mieć zawsze pod ręką i regularnie spożywać.

Słodki smak i wysoka zawartość kalorii dla wielu osób jest powodem do tego, by banany omijać szerokim łukiem. Tymczasem owoce te to istna kopalnia witamin i mikroelementów. Dlatego też warto po nie często sięgać — nawet dwa razy dziennie.

Dalsza część artykułu znajduje się pod filmem:

Korzyści wynikające z częstego spożywania bananów

Witaminy z grupy B, wapń, potas czy żelazo — to tylko nieliczne ze składników odżywczych, jakie znajdziecie w bananach. To dzięki nim nasz organizm nie zatrzyma nadmiaru wody, unikniemy bolesnych skurczów mięśni oraz anemii i poprawimy naszą koncentrację. Łącząc miękki owoc z kakao, uzyskamy zdrową alternatywę dla popularnych słodkich past, idealną na śniadanie.

To jednak nie koniec zalet owocu bananowca. W niedojrzałych egzemplarzach znajdziecie też substancje neutralizujące działanie kwasów żołądkowych. Dlatego też osoby zmagające się z refluksem żołądkowo-przełykowym oraz zgagą powinny włączyć je do swojej diety np. w postaci pysznego koktajlu białkowego czy przekąski z dodatkiem ulubionych orzechów.

Banany zawierają także tryptofan — składnik, który w organizmie przekształcany jest w serotoninę, czyli hormon szczęścia. Sięgnijcie zatem po kanapkę z masłem orzechowym i bananem czy lekkie banoffee, a wasz humor w mig się poprawi. Możecie też wykorzystać owoc do uratowania zbyt pikantnego sosu pomidorowego czy zagęszczenia orientalnego gulaszu — jego słodycz idealnie balansuje smak takich potraw.

Zawarty w tych owocach błonnik z kolei pozytywnie wpływa na perystaltykę jelit i wspomaga prawidłową przemianę materii. Banan dodany do owsianki zapewni nam zatem zastrzyk energii i długotrwałe uczucie sytości. Możecie podbić ten efekt, podając posiłek z łyżką masła orzechowego wysokiej jakości.

Po więcej inspiracji, jak włączyć banany do swojej diety, zajrzyj na naszą stronę. Znajdziesz tam między innymi pyszny przepis na puszysty chlebek bananowy oraz wskazówki jak wykorzystać dojrzałe banany.

chlebek bananowy

chlebek bananowy

Źródło zdjęcia: canva/ violleta

Dziękujemy, że jesteś z nami i zapraszamy na darmową, zamkniętą grupę na Facebooku tylko dla Smakoszy 

Jak dobrze znasz potrawy z czasów PRL-u? Nie bądź zbyt pewny siebie, tylko geniusz zgadnie wszystkie odpowiedzi

Pytanie 1 z 10

Z czego najczęściej jadano kotlety w czasach PRL-u?

Artykuły polecane przez Redakcję Smakoszy:

źródło: kuchnai.wp, zywienie.abczdrowie

Zapraszamy na nasz Instagram

Emilia Maciejewska-Latosińska Autor

Redaktorka serwisu Smakosze.pl

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@smakosze.pl

Podobne artykuły

Dieta

Ile filiżanek kawy można pić w ciągu dnia?

Czytaj więcej >

Dieta

Jak przygotowywać czosnek, by nie tracił smaku i właściwości?

Czytaj więcej >

Dieta

Czy lepiej zamiast cukru używać miodu?

Czytaj więcej >

Dieta

Fatalne wyniki po kontrolach lodów z automatów

Czytaj więcej >

Dieta

Czy jedzenie ogórków kiszonych na pusty żołądek jest zdrowe?

Czytaj więcej >

Dieta

Jakie produkty warto zjeść tuż przed pójściem spać?

Czytaj więcej >